Presedintele Consiliului Judetean Prahova, Mircea Cosma, a declarat ca a participat, in cursul diminetii, la o prima "sedinta pregatitoare", care a avut loc la sediul Guvernului si in care s-a discutat despre inceperea lucrarilor pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic - Brasov, scrie Mediafax.

Sedinta a avut loc la o zi de la expirarea termenului de depunere a contestatiilor privind licitatia pentru atribuirea contractului de constructie a acestui tronson de autostrada, in conditiile in care nu au fost depuse contestatii, a spus Cosma.

In acest context, presedintele Consiliului Judetean Prahova a anuntat ca in cadrul sedintei s-a stabilit ca, "in principiu", la jumatatea lunii februarie sa fie facute publice graficul de executie a autostrazii si alte detalii tehnice.

"Intrucat a trecut termenul de contestatii si nefiind contestatii, problemele de acum au intrat in linie dreapta. De maine (de vineri – n.r.) constructorul prezinta etapele pregatitoare ale inceperii executiei. Saptamana viitoare primim plansele modificate, asa cum au fost in oferta, cu tunelele si cu pozitionarea lor exacta si cu ultimele corectii ale traseului. Le vom afisa la Cazinoul Sinaia si in principiu s-a stabilit ca in jurul datei de 15 februarie sa se prezinte, la Cazinoul Sinaia, tuturor autoritatilor locale, traseul, graficul de executie si punctele de organizare de santier", a declarat Mircea Cosma.

El a precizat ca autoritatile din judetul Prahova au propus doua amplasamente pentru organizarea de santier. Unul dintre acestea ar fi la Comarnic, pe terenul fostei uzine "Vulturul" si pe un teren din cartierul Ghiosesti, care are o suprafata de patru hectare si care apartine Primariei, un al doilea amplasament propus de autoritatile din Prahova fiind in statiunea Azuga, pe locul fostei fabrici de sticla.

"Ramane sa vedem daca ei (reprezentantii constructorilor – n.r.), cu expertii lor, de maine cand intra in circuit, daca vor alege una, doua, trei sau mai multe organizari de santier", a mai spus presedintele Consiliului Judetean Prahova.

Mircea Cosma a adaugat ca in 18 ianuarie, cel tarziu, autoritatile din Prahova vor primi planse cu traseul viitorului tronson de autostrada dintre Comarnic si Brasov, planse care vor expuse in fiecare localitate de pe traseu.

Potrivit presedintelui CJ Prahova, sedinta care a avut loc joi la sediul Guvernului a fost coordonata de vicepremierul Gabriel Oprea, iar la discutii au participat si ministrul Dan Șova, dar si reprezentanti ai CNADNR.

Citeste si:

Consortiul Vinci (Franta) - Strabag (Austria) - Aktor (Grecia) a castigat licitatia pentru constructia in concesiune a tronsonului de autostrada Comarnic-Brasov, cu o lungime de 58 de kilometri, a anuntat, in decembrie, premierul Victor Ponta.

Consortiul castigator a concurat cu asocierea Impregilo - Salini din Italia pentru acest proiect, acestia fiind singurii constructori care au depus oferta finala.

Ofertele pentru preselectie la dialog competitiv au fost depuse in februarie, pe lista fiind inscrise compania China Communications Construction si asocierile Spedition UMB - Tehnostrade, firme detinute de omul de afaceri Dorinel Umbrarescu, Vinci - Strabag - Aktor si Impregilo - Salini.

La inceperea etapei dialogului competitiv, in perioada mai-iunie, China Communications Construction a anuntat cã se retrage. Ulterior, la termenul final fixat pentru 9 decembrie, asocierea Spedition UMB - Tehnostrade nu a depus oferta finala.

Costul de constructie a autostrazii este in jur de 1,2 - 1,3 miliarde euro, iar lucrarile vor incepe in luna aprilie si ar putea fi incheiate in 2016 sau 2017, declara, in luna noiembrie, ministrul delegat pentru Proiecte de Infrastructura, Dan Sova, la emisiunea "Dupa 20 de ani", difuzata de Pro TV.
Limita de viteza va fi de 130 kilometri la ora, iar taxarea autostrazii ar putea fi facuta la tariful de 3 euro/100 de kilometri.

De finantarea proiectului s-au aratat interesate BEI, BERD si Banca Mondiala, potrivit ministrului.
Statul a mai incercat de doua ori sa construiasca autostrada Comarnic-Brasov, ultima tentativa avand loc in 2009, cand castigatorul licitatiei, asocierea Vinci - Aktor, a renuntat la contract.

Grupul elen Ellaktor, din care face parte compania Aktor, a anuntat ca a anulat contractul de constructie pentru ca statul roman nu a acceptat anumite clauze, situatie care a facut imposibila asigurarea finantarii.