Pregatirea persoanelor pentru obtinerea permisului de conducere va fi reglementata temporar printr-un ordin al ministrului Transporturilor, in conditiile in care cel promovat anul trecut este suspendat, dupa ce mai multi instructori auto nemultumiti au avut castig de cauza in instanta.

"Masura temporara se va aplica pana la emiterea unui act normativ care sa reglementeze activitatea de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, pentru o perioada de un an, dar nu mai tarziu de ramanerea definitiva a hotararilor privind cererile de chemare in judecata pentru anularea Ordinului ministrului transporturilor nr.733/2013. Prin urmare, in vederea evitarii unei situatii care, din cauza circumstantelor sale exceptionale, impune adoptarea unor masuri imediate pentru evitarea unei grave atingeri aduse interesului public, am elaborat prezentul proiect de ordin al ministrului transporturilor prin care se reglementeaza activitatea de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere", se arata in referatul de aprobare al unui proiect de ordin al ministrului Transporturilor privind reglementarea activitatii de pregatire a persoanelor in vederea obtinerii permisului de conducere, scrie Mediafax.

Ordinul ministrului transporturilor nr.733/2013, intrat in vigoare in luna mai, stabilea conditiile de autorizare a scolilor de conducere auto si modul de desfasurare a activitatii de pregatire, abrogand actul normativ precedent, din 2009.

Impotriva respectivului ordin au fost formulate, cu precadere de catre instructorii auto autorizati (in nume propriu sau prin organizatiile profesionale), mai multe cereri de chemare in judecata a Ministerului Transporturilor, prin care s-a solicitat suspendarea sau anularea actului normativ.

In prezent, pe rolul instantelor se afla un numar de 278 de dosare care au ca obiect suspendarea sau anularea ordinului din 2013. Dintre acestea, 91 de dosare au fost solutionate prin respingerea sau anularea cererilor de suspendare sau anulare a actului normativ, in 9 dosare au fost pronuntate solutii de admitere a solicitarilor, iar restul sunt in curs de judecata.

"Potrivit art. 14 alin. (4) din Legea nr. 554/2004 a contenciosului administrativ, cu modificarile si completarile ulterioare «hotararea prin care se pronunta suspendarea este executorie de drept. Ea poate fi atacata cu recurs in termen de 5 zile de la comunicare. Recursul nu este suspensiv de executare», iar potrivit alin. (7) al aceluiasi articol «supendarea executarii actului administrativ are ca efect incetarea oricarei forme de executare, pana la expirarea duratei suspendarii». In concret, suspendarea unui act administrativ cu caracter normativ printr-o hotarare judecatoreasca are ca efect direct incetarea temporara a efectelor acestuia pana la data la care instantele judecatoresti vor transa definitiv litigiile care ar avea ca obiect anularea acestui act administrativ, iar efectele acestei hotarari se produc erga omnes, nu doar asupra partilor care au calitate procesuala pasiva", potrivit sursei citate.

In referatul de aprobare al noului ordin se precizeaza ca in prezent nu exista un act normativ care sa reglementeze activitatile ce faceau obiectul ordinelor din 2009 sau din 2013, fiind necesara crearea de urgenta a unui cadru legal care sa asigure, temporar, masurile necesare care sa permita celor doua categorii profesionale, scoli de conducere auto si instructori auto autorizati, sa-si desfasoare activitatea de pregatire in vederea obtinerii permisului de conducere.

Fostul ministru al Transporturilor Relu Fenechiu declara in luna mai a anului trecut ca scolile de soferi unde gradul de promovabilitate a cursantilor nu trece de 40% in primul an de la reautorizare si de 50% in cel de-al doilea vor ramane fara licenta, prevederile fiind incluse in ordinul de reglementare a functionarii scolilor de soferi.

"Scolile de soferi va trebui sa isi asume pregatirea integrala a unui cursant, atat cea teoretica, cat si cea practica. (...) Pana acum existau situatii in care cursantii primeau lectii de conducere auto, practica de la instructori autorizati, dar nu exista responsabilitatea nimanui, in conditiile in care cursantul era bine pregatit sau nu la finalizarea acestor scoli", afirma Fenechiu la vremea respectiva.

Un alt element de noutate prevedea ca autoturismele scolilor de soferi sa fie dotate cu camere de luat vederi in cazul examenelor pentru obtinerea permisului.

Fostul ministrul arata ca respectivul ordin a creat si nemultumiri, ca au existat proteste din partea unor instructori, dar ca ministerul nu isi doreste restrangerea activitatii acestora.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri