Piata auto de masini noi din Romania a ajuns anul trecut la 58.000 de unitati, echivalentul a 20% din nivelul inregistrat in anul 2008, cand au fost inmatriculate 285.500 de unitati, conform analizei Auto.ro.

Incepand cu anul 2008, inmatricularile de masini noi au avut o evolutie drastica, atingand in 2013 cel mai scazut nivel. Puterea redusa de cumparare a populatiei, revizuirea repetata a taxei auto de poluare, precum si accesul restrictionat la finantare sunt cauzele acestui declin.

Cu toate acestea, cererea totala de masini, respectiv masini noi plus masini second hand provenite din import, este in continua crestere in ultimii 3 ani, de la 176.200 de unitati inregistrate in anul 2011, la 279.560 de unitati in 2013.

Evolutia este spectaculoasa in cazul importurilor de autoturisme rulate, unde aproape a avut loc o revenire la nivelul anului 2008. In decursul anului 2013 au fost inscrise in circulatie 221.850 de unitati, comparativ cu cele 94.490 de masini intrate in tara in 2011.

Cresterea importurilor din ultimii ani este datorata unui proces de migrare a populatiei din segmentul de masini noi catre masini second hand.

Piata auto ar putea creste cu 10% in 2014

“Pentru 2014, estimam ca piata auto de autoturisme noi din Romania va creste cu 10%, crestere datorata in primul rand lansarii de modele noi Dacia. In acelasi timp, estimam ca piata de autoturisme second hand importate in Romania va inregistra o stagnare”, a declarat Sergiu Gamureac, director executiv Auto.ro.

Piata masinilor reinmatriculate a inregistrat in 2013 cel mai scazut nivel din ultimii 6 ani, de doar 205.553 de unitati, comparativ cu cele 411.439 de unitati din 2011, sau cele 343.444 de unitati inregistrate in 2008. Scaderea s-a accentuat in 2013, in urma introducerii timbrului de mediu, inclusiv pentru masinile inmatriculate in Romania inainte de 1 ianuarie 2007.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri