"Procedura de insolventa a companiei Romstrade SRL se afla inca in perioada de observatie. Contestatiile formulate la tabelul preliminar de creante nu au fost solutionate pana in prezent de Tribunalul Giurgiu, care inca aduna probe. Dupa ce se va definitiva tabelul de creante, planul de reoganizare va putea fi depus in termen de 30 zile. Perspectiva de reorganizare a Romstrade depinde insa de contractele pe care le mai poate derula. Pentru aceasta are nevoie de finantare si garantii de buna executie de lucrari pentru contractele inca nefinalizate si pentru a putea incheia contracte noi. Din pacate, din cauza problemelor cu care s-a confruntat compania, aceste doua aspecte sunt greu, daca nu chiar aproape imposibil, de realizat in prezent. In privinta gradului de acoperire al masei credale, la acest moment este prematur sa ne putem pronunta", a declarat Andreea Cionca-Anghelof, Managing Partner la Casa de Insolventa Transilvania (CITR), scrie Mediafax.

Romstrade, unul din cei mai importanti constructori romani in ultimii ani, este in insolventa din decembrie 2012 si a pierdut mai multe lucrari importante, in urma rezilierii contractelor.

Printre contractele reziliate ale Romstrade se numara cele pentru construirea primului tronson al autostrazii Nadlac-Arad, reabilitarea unui tronson al DN6 Alexandria-Craiova, modernizarea DN5 Bucuresti - Adunatii Copaceni, constructia variantei de ocolire Caracal sau executarea pasajului suprateran Mihai Bravu - Splaiul Unirii din Bucuresti.

Potrivit informatiilor furnizate de CITR la finele lunii septembrie, constructorul mai avea contracte in derulare, aflate in diverse stadii executionale, juridice si financiare, pentru majoritatea proiectelor principala problema fiind lipsa surselor de finantare.

CITR precizeaza ca in cursul anului 2013 au fost organizate licitatii pentru vanzarea bunurilor imobile aflate in proprietatea Romstrade, finalizate cu vanzarea a doua apartamente. Pe de alta parte, pentru valorificarea bunurilor mobile, in acest an au fost organizate trei licitatii.

"Romstrade SRL s-a confruntat cu o lipsa acuta de lichiditati inca de la deschiderea procedurii de insolventa, in decembrie 2012. Prin urmare, toate aceste vanzari sunt necesare pentru a aduce bani in companie si pentru a achita astfel o parte din datoriile curente", potrivit sursei citate.

Citeste si:

Administratorul judiciar al companiei a programat la 28 ianuarie o licitatie pentru vanzarea mai multor bunuri ale Romstrade, mobile (utilaje, echipamente, vehicule si autovehicule) - cu o valoare totala de 5,8 milioane euro plus TVA, si imobile, la un pret de pornire de 137.300 euro plus TVA.

Romstrade a fost fondata in anul 1994 si are ca asociati pe Nelu iordache (76%) si Gheorghe Cruceru (24%), principalii clienti fiind Aeroportul International Baneasa, CNADNR, DRDP Bucuresti si Craiova, primariile Deva, Voluntari si Ploiesti, FDFEE Electrica Muntenia, Alpine si Astaldi, potrivit raportului privind cauzele si imprejurarile care au condus la insolventa companiei, elaborat de CITR.

In respectivul document, datand din martie 2013, administratorul judiciar arata ca declinul Romstrade a fost cauzat de investitii neproductive, costuri de finantare nesustenabile si scaderea profitabilitatii, apreciind ca este dificil de identificat acel "nucleu sanatos" de la care sa porneasca reconstructia firmei.

Valoarea creantelor inscrise de creditorii constructorului Romstrade in tabelul preliminar se ridica la 3,37 miliarde lei (765 milioane euro, la cursul de miercuri), fiind admisa suma de 2,91 miliarde lei (661 milioane euro), din care 1,66 miliarde lei (378 milioane euro) sunt creante sub conditie.

Printre cei mai mari creditori ai companiei de constructii, conform sumelor admise, sunt BCR (303,5 milioane lei), Astra Asigurari (235,8 milioane lei) si EximBank (166 milioane lei), potrivit datelor CITR. Unul din principalii clienti Romstrade, CNADNR, a cerut 1,3 miliarde lei, fiind acceptata o creanta de 1,08 miliarde lei, din care doar 3,2 milioane lei cu drept de vot si restul sub conditie.

Proprietarul Romstrade, Nelu Iordache, a fost trimis in judecata intr-un dosar privind deturnarea fondurilor pentru primul tronson din autostrada Nadlac - Arad si se afla in prezent in detentie.