Tahografele "inteligente" vor inregistra automat viteza si distanta, locatia de start si de final. Vor permite, de asemenea, transferul de date si verificarea la distanta, prin transmisii fara fir catre autoritatile de control, astfel incat utilizarea improprie si manipularea for putea fi detectate mai usor. Amenzile sau sanctiunile nu vor putea fi impuse doar pe baza verificarilor la distanta, dar noul sistem va contribui la reducerea verificarilor pe drum din partea companiilor si vor tinti "oile negre".

"Regulile revizuite reprezinta o un echilibru intre siguranta drumurilor si conditiile de lucru, pe de-o parte si respectul pentru viata privata si datele soferilor, pe de alta parte. Parlamentul a sustinut introducerea tahografelor inteligente pentru ca astfel s-ar imbunatati aplicarea regulilor si s-ar reduce povara administrativa pentru companiile de transport care utilizeaza tahografe, pe termen mediu si lung", a spus raportorul Silvia-Adriana Ticau, membru in Parlamentul European.

Conform regulilor revizuite, tahografele inteligente vor fi implementate in noile vehicule in termen de trei ani dupa stabilirea specificatiilor tehnice de catre Comisie. Dupa inca 15 ani, ele vor fi implementate sau implementate retroactiv in toate vehiculele utilizate pentru transport profesional.

Citeste si:

Camioanele mai mici de 7,5 tone vor fi exceptate daca transporta materiale, echipamente sau masini utilizate de sofer pentru activitatea sa individuala pe o raza de 100 km fata de cartierul general al companiei, cu conditia ca sofatul sa nu fie principala activitate a soferului.

Ofiterii de control vor fi specializati si echipati mai bine si cerinte mai stricte vor fi aplicate atelierelor care vor instala tahografele.