Reprezentantii Primariei Arad afirma ca, in urma unor discutii cu responsabilii CNADNR, au primit promisiuni privind reluarea finantarii pentru pasajele de pe centura N-V a orasului, la care lucrarile au fost blocate in 2012, suma necesara pentru finalizare fiind de 45 de milioane de lei.

Intr-un comunicat de presa remis, miercuri, de Primaria Arad, se arata ca au existat discutii cu reprezentantii Companiei Nationale de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania (CNADNR) privind reluarea lucrarilor la pasajele de pe centura N-V a municipiului, parte din DN7, si s-au primit promisiuni pentru alocarea fondurilor necesare astfel ca cel putin unul dintre obiective sa fie finalizat in 2014, scrie Mediafax.

"Urmare a discutiilor purtate de reprezentantii Primariei Arad cu Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale, responsabilii CNADNR au promis ca se vor relua in acest an lucrarile la pasajele rutiere peste calea ferata pe soseaua de centura a municipiului Arad. In prima faza, in 2014 va fi finalizata investitia de la pasajul din zona CET", se arata in comunicat.

Sursa citata adauga ca lucrarile de constructie a celor doua pasaje peste calea ferata au inceput in anul 2011, cu termene de finalizare in cursul anului 2012, si au fost oprite oprite in august 2012, "in faza foarte avansata de executie (80%, respectiv 65%), din cauza sistarii finantarii guvernamentale".

Directorul regional al CNADNR, Ioan Ambrus, a declarat ca a fost sunat de catre primarul Aradului, Gheorghe Falca (PDL), si intrebat despre situatia pasajelor, el raspunzand ca a solicitat finantare si ca se asteapta aprobarea sumei necesare.

"I-am transmis primarului ca am solicitat deja finantarea necesara pentru incheierea lucrarilor la ambele pasaje si ca avem promisiuni ca vom primi banii cel putin pentru finalizarea unuia dintre pasaje in acest an. Lista de investitii a CNADNR ar urma sa fie aprobata saptamana viitoare", a declarat Ambrus.

Conform sursei citate, pentru finalizarea pasajului aflat in faza cea mai inaintata a executiei lucrarilor ar fi necesara suma de 15 milioane de lei, iar pentru al doilea pasaj ar fi necesari 30 de milioane de lei.

Regionala Timisoara a CNADNR a solicitat intreaga suma, de 45 de milioane de lei, in 2014.

"Chiar daca am primi toti banii, al doilea pasaj nu ar putea fi gata in acest an, decat in 2015, pentru ca lucrarile ar putea incepe cel mai devreme dupa 31 martie", a adaugat Ambrus.
Conform sursei citate, lucrarile nu sunt intr-un stadiu atat de avansat pe cat a fost prezentat in comunicatul Primarei Arad, executia fiind la 60 la suta in cazul pasajului de la CET si la 30 la suta in cazul celui de-al doilea pasaj.

In iunie 2011, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta inceperea lucrarilor la doua pasaje pe centura N-V (DN7), unul care asigura traficul rutier peste calea ferata Arad-Bucuresti, iar al doilea peste calea ferata Curtici-Brad. Investitiile anuntate in cele doua proiecte se ridicau la suma de 13 milioane de euro.

Reprezentantii MTI si autoritatile aradene aratau, la vremea respectiva, ca pasajele vor reduce considerabil timpii de parcurgere a centurii rutiere, in conditiile in care barierele coboara de aproximativ 100 de ori in 24 de ore, iar timpii acumulati de asteptare in fata barierelor pentru soferi sunt de trei ore intr-o zi.

Oficialii afirmau ca se vor realiza economii de peste sapte milioane de euro pana in 2015 prin eliminarea stationarii autovehicolelor la bariere si economii de 500.000 de euro din reducerea numarului de accidente.

Reprezentantii MTI anuntau ca pasajele vor fi gata cel tarziu in octombrie 2012, dar lucrarile au intarziat si au fost oprite in vara anului 2012, din cauza sistarii finantariii guvernamentale.
In 29 iulie 2013, liderii PDL Arad afirmau ca finalizarea celor doua obiective va impune costuri suplimentare, din cauza ca lucrarile sunt blocate de prea mult timp, iar o parte dintre materialele cumparate deja s-au deteriorat.

Democrat-liberalii aratau ca nu s-a recurs la conservarea santierului, pentru ca ar fi costat la fel cat finalizarea investitiilor, iar din aceasta cauza "vor aparea costuri suplimentare".

De asemenea, in august 2013, presedintele Traian Basescu, prezent in Arad pentru a verifica stadiul lucrarilor la autostrada Nadlac-Arad, a criticat oprirea lucrarilor la cele doua pasaje de pe centura, verificand santierele din elicopter.

In luna noiembrie 2013, presedintele Consiliului Judetean Arad, Nicolae Iotcu (PDL), declara ca investitiile la cele doua pasaje vor ramane blocate si in 2014, pentru ca Guvernul nu a prevazut fondurile necesare si critica "decizia Guvernului de a scoate de pe lista de investitii doua dintre cele mai importante proiecte ale judetului Arad".

"Lucrarile, incepute in anul 2011, au fost oprite de Guvernul USL din lipsa de finantare. In permanenta, atat parlamentarii USL cat si Guvernul au declarat ca aceste doua pasaje vor fi pe lista de investitii. Constat ca nici pentru anul 2014 nu avem finantare, iar blocarea acestor lucrari conduce la pierderi de milioane de euro. Guvernul a ignorant si ignora in continuare solicitarile noastre", spunea Iotcu.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri