"Nu avem absolut nici un interes ca rivalul nostru francez sa ajunga in dificultati serioase, pentru simplul motiv ca avem multi furnizori in comun", a afirmat Ghosn la postul de radio RTL, preluat de Wall Street Journal.

Astfel, Renault ar fi de asemenea in dificultate daca furnizorii ar avea probleme deoarece Peugeot sau un alt producator auto ar inregitra vanzari in scadere puternica sau ar reduce productia, a afirmat Ghosn.

Companiile auto care au adoptat sisteme de aprovizionare "la timp" pentru a reduce costurile generate de acumularile de inventar pot avea probleme atunci cand unul sau mai multi furnizori intampina dificultati, fiind in unele cazuri determinate sa suspende liniile de productie. O astfel de situatie a aparut dupa cutremurul si valul tsunami care au lovit Japonia in anul 2011, cand unele fabrici ale companiilor auto japoneze au oprit productia timp de mai multe saptamani, dupa blocarea retelelor de furnizori.

Consiliul de Administratie al Peugeot se va reuni pentru a discuta un plan care vizeaza intrarea guvernului francez si a companiei chineze Dongfeng Motor in actionariat, printr-o majorare de capital de 3 miliarde euro. In urma operatiunii, statul francez, compania chineza si actualul actionar majoritar, familia Peugeot, ar detine participatii egale de cate o treime din actiunile grupului.

Citeste si:

Dependent in mare masura de vanzarile din Europa, Peugeot incearca sa-si extinda prezenta in afara continentului, in special in China.

Ghosn, CEO al Renault si Nissan, care au format o alianta in 1999, a declarat ca nu vede consolidarea parteneriatului dintre Peugeot si Dongfeng drept un risc, avand in vedere experienta Nissan in China.

Nissan are un parteneriat cu Donfgeng incepand din 2003, format dupa ce compania chineza intrase deja in combinatie cu Honda. Ghosn a precizat ca Dongfeng a mentinut intotdeauna separate interesele Nissan fata de cele ale Honda.