"Finantarea obiectivelor «Pasaj denivelat pe varianta de ocolire Arad peste liniile CF Brad - CF Curtici» si «Pasaj denivelat pe centura de ocolire Arad peste CF Arad - Bucuresti», in vederea finalizarii acestora, urmeaza sa se faca in anul 2015", potrivit unui document al CNADNR, scrie Mediafax.

Documentul se refera si la situatia lotului II al autostrazii Nadlac-Arad, CNADNR precizand ca este in curs de pregatire documentatia in vederea organizarii licitatiei. Primarul Aradului, Gheorghe Falca, spera ca cele doua pasaje sa primeasca fonduri din bugetul de intretinere a drumurilor, in caz contrar urmand sa ceara transferul acestora catre administratia locala.

Vom cere guvernului sa transfere pasajele la administratia locala.

"Chiar daca in buget nu au fost prevazute sumele, avem inca speranta ca vor fi alocati bani de la intretinerea drumurilor, pentru ca au ramas sume importante, in acest sezon rece zona de vest fiind ferita de zapada. Daca totusi pana la primavara nu se aloca banii vom cere guvernului sa transfere pasajele la administratia locala, pentru a le finanta noi", a declarat Falca.

El a mentionat ca transferul este dificil de realizat, pentru ca pasajele se afla pe un drum national. De asemenea, Falca a spus ca intentioneaza sa amplaseze panouri informative pe marginea DN 7, langa cele doua santiere, in care sa scrie ca investitiile au fost blocate de guvern.

"Poate chiar in martie sau aprilie vom amplasa astfel de panouri, cu mesaje decente, nimic agresiv. Vor fi informatii despre data inceperii lucrarilor, data blocarii finantarii si faptul ca investitiile apartin guvernului, nu Primariei Arad", a spus Falca.

In iunie 2011, Ministerul Transporturilor si Infrastructurii anunta inceperea lucrarilor la doua pasaje pe centura Aradului, unul care asigura traficul rutier peste calea ferata Arad-Bucuresti, iar al doilea peste calea ferata Curtici-Brad. Investitiile anuntate in cele doua proiecte se ridicau la 13 milioane de euro.

Reprezentantii MTI si autoritatile aradene aratau atunci ca pasajele vor reduce considerabil timpii de parcurgere a centurii rutiere, in conditiile in care barierele coboara de aproximativ 100 de ori in 24 de ore, iar timpii acumulati de asteptare in fata barierelor pentru soferi sunt de trei ore intr-o zi.

Oficialii afirmau ca se vor realiza economii de peste sapte milioane de euro pana in 2015 prin eliminarea stationarii autovehicolelor la bariere si economii de 500.000 de euro din reducerea numarului de accidente.

Reprezentantii MTI anuntau ca pasajele vor fi gata cel tarziu in octombrie 2012, dar lucrarile au intarziat si au fost oprite in vara anului 2012, din cauza sistarii finantariii guvernamentale.

Citeste si:

In 29 iulie 2013, liderii PDL Arad afirmau ca finalizarea celor doua obiective va impune costuri suplimentare, din cauza ca lucrarile sunt blocate de prea mult timp, iar o parte dintre materialele cumparate deja s-au deteriorat.

Democrat-liberalii aratau ca nu s-a recurs la conservarea santierului, pentru ca ar fi costat la fel cat finalizarea investitiilor, iar din aceasta cauza "vor aparea costuri suplimentare".

De asemenea, in august 2013, presedintele Traian Basescu, prezent in Arad pentru a verifica stadiul lucrarilor la autostrada Nadlac-Arad, a criticat oprirea lucrarilor la cele doua pasaje de pe centura, verificand santierele din elicopter.

In noiembrie 2013, presedintele Consiliului Judetean Arad, Nicolae Iotcu (PDL), declara ca investitiile la cele doua pasaje vor ramane blocate si in 2014, pentru ca guvernul nu a prevazut fondurile necesare si critica "decizia guvernului de a scoate de pe lista de investitii doua dintre cele mai importante proiecte ale judetului Arad".

In 29 ianuarie 2014, Primaria Arad informa, printr-un comunicat de presa, ca au existat discutii cu reprezentantii CNADNR privind reluarea lucrarilor la cele doua pasaje si s-au primit promisiuni pentru alocarea fondurilor necesare, astfel ca cel putin unul dintre obiective sa fie finalizat in 2014.

Potrivit autoritatilor locale, stadiile de executie la cele doua obiective erau, la data sistarii lucrarilor, de 80%, respectiv 65%. Directorul regional al CNADNR, Ioan Ambrus, declara, in aceeasi zi, ca a fost sunat de primarul Gheorghe Falca si a fost intrebat despre situatia pasajelor, el raspunzand ca a solicitat finantare si ca se asteapta aprobarea sumei necesare, lista de investitii a CNADNR urmand sa fie aprobata "intr-o saptamana".

Conform sursei citate, pentru finalizarea pasajului aflat in faza cea mai inaintata a executiei lucrarilor ar fi necesari 15 milioane de lei, iar pentru al doilea pasaj ar fi necesari 30 de milioane de lei. Regionala Timisoara a CNADNR a solicitat intreaga suma, de 45 de milioane de lei, in 2014.

"Chiar daca am primi toti banii, al doilea pasaj nu ar putea fi gata in acest an, decat in 2015, pentru ca lucrarile ar putea incepe cel mai devreme dupa 31 martie", explica Ambrus. Potrivit sursei citate, lucrarile nu sunt intr-un stadiu atat de avansat pe cat a fost prezentat de Primaria Arad, executia fiind la 60% in cazul pasajului de la CET si la 30% in cazul celui de-al doilea pasaj