Potrivit unui studiu publicat de institurul german B&D Forecast, privind capacitatile de productie auto din Europa, in estul continentului se produc anual 2,4 milioane de masini, iar productia se va dubla pana la sfarsitul lui 2010. Saltul se datoreaza investitiilor masive demarate de marii producatori auto in tari ca Rusia (GM, Toyota, Nissan si VW), Cehia, Slovenia, Polonia, Turcia sau Romania. Ferdinand Dudenhoeffer, directorul institutului german a declarat ca: „In 2010 Europa de est se va afla intr-o pozitie similara cu situatia peninsulei Iberice la sfarsitul anilor 70”.

Aceasta situatie se datoreaza in principal mainii de lucru mult mai ieftine in Europa de est si va atrage dupa sine o reducere drastica a locurilor de munca in vest, pe fondul reducerii capacitatilor de productie. Salariul mediu al unui lucrator din vest este de aproximativ 6 ori mai mare decat salariul unui angajat din estul europei.

Dudenhoeffer declara ca: „In 2010, producatorii auto se vor confrunta cu un plus 3,5 milioane de masini construite in Europa de Vest. Aceste capacitati vor trebui inchise, iar peste 35 de mii de salariati isi vor pierde locurile de munca”.

Citeste si:

Studiul a mai semnalat faptul ca fostele capacitati de productie ale Daewoo din Romania si Ukraina sunt foarte interesante pentru marile companii auto.

Europa de est, fara Rusia, va produce in 2010 peste 650 de mii de masini care sunt destinate pietei europene. In Rusia, situatia sta un pic diferit pentru ca marea majoritate a masinilor produse aici sunt destinate pietei interne.