Cota de piata a marcii romanesti s-a situat la 1,8% in perioada ianuarie-februarie, potrivit datelor publicate marti de Oficiul de Inmatriculari Auto german KBA.

Numai trei dintre cele 33 de marci analizate de KBA au consemnat cresteri mai mari decat Dacia. Astfel, vanzarile Jaguar au urcat cu 36%, la 648 unitati, cele ale Ford cu 28,7%, la 29.488 autoturisme, iar cele ale Mazda cu 26,9%, la 8.547 unitati, potrivit Mediafax.

Inmatricularile sub marca Renault, a grupului francez cu acelasi nume, care controleaza si Dacia, au scazut cu 6,9%, la 13.373 masini. Dintre cele 33 de marci analizate, 20 au inregistrat o evolutie pozitiva in primele doua luni, restul fiind in scadere.

In februarie, vanzarile Dacia au urcat cu 17,7%, la 3.436 unitati, in timp ce cresterea pietei germane s-a situat la 4,3%, la 209.349 unitati. Cota de piata a marcii s-a situat la 1,6% in februarie, dupa 1,9% in prima luna a anului.
Inmatricularile Renault au scazut in februarie cu 6%, la 7.348 de masini.

Citeste si:

Liderul pietei germane, Volkswagen, se afla in crestere in primele doua luni ale anului, cu un avans de 4%, la 89.770 unitati, insa in februarie a consmenat un declin de 1,3%, la 42.324 masini. Marca Volkswagen controleaza peste 20% din piata germana.

Germania este a doua piata ca marime pentru Dacia, dupa Franta. Vanzarile totale ale Dacia au crescut cu 19,3% anul trecut, la 429.540 de autovehicule, principala piata fiind in continuare Franta, cu aproape 94.000 de unitati, in timp ce in Romania livrarile au avansat cu 12,4%, la 24.890 de unitati, echivalentul unei cote de piata de 31,6%.

Vanzarile Dacia in afara Romaniei au totalizat 404.000 unitati, iar pe piata europeana, in regres cu 1,7%, livrarile marcii au urcat cu 25,9%.

Germania a ocupat anul trecut pozitia a doua in randul pietelor Dacia, cu peste 47.000 de unitati si o cota de piata de 1,5%.