Rusia este importanta pentru producatorii auto, anul trecut fiind comercializate pe aceasta piata 2,78 milioane de vehicule. In Germania, cea mai mare piata europeana, au fost vandute anul trecut 2,95 milioane de vehicule, iar in Marea Britanie 2,26 milioane.
"Situatia actuala este foarte instabila si o monitorizam cu atentie. Nu vom face nimic pe termen scurt. Este prea devreme sa tragem concluzii", a declarat Stephen Odell, directorul operatiunilor Ford in Europa.
Ford fabrica automobilele Focus si Mondeo la o uzina din regiunea St. Petersburg, relateaza Mediafax, care citeaza Bloomberg.
General Motors opereaza o fabrica la St. Petersburg, iar constructorul auto american majoreaza capacitatea de productie pentru a construi circa 350.000 de vehicule in Rusia.
"Urmarim situatia indeaproape, pe toate fronturile, pentru a fi pregatiti sa actionam. Este o piata mare pentru noi", a declarat Dan Amman, presedintele GM.
Renault si partenerul japonez Nissan si-au concentrat eforturile in Rusia pe preluarea controlului asupra AvtoVAZ, producatorul automobilelor Lada. Vanzarile Renault in Rusia au crescut cu 11% anul trecut, la 210.099 vehicule.
"In Rusia avem multe interese economice si financiare. Circa 80% din automobilele comercializate in Rusia sunt fabricate local, asa ca nu suntem prea mult ingrijorati de devalorizarea monedei. Principala problema este evolutia situatiei politice", a declarat Jerome Stoll, director pentru performanta al Renault.
Vanzarile de vehicule pe piata rusa au scazut anul trecut cu 6%, primul declin anual dupa trei ani de crestere a livrarilor, in medie cu 27%.
Chiar si inainte de criza ucraineana, Asociatia oamenilor de afaceri europeni in Rusia anticipa ca livrarile din 2014 ar putea cobori la circa 2,73 milioane de vehicule.