Incepand de miercuri, Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice (MMSC) impreuna cu Administratia Fondului pentru Mediu (AFM) supune dezbaterii publice proiectul de Ordin al ministrului Mediului pentru aprobarea Ghidului de finantare a Programului de stimulare a innoirii parcului auto national, cunoscut ca "Rabla", relateaza Mediafax.
Potrivit proiectului, in 2014 vor fi disponibile 20.000 de tichete in valoare de 6.500 de lei, bugetul alocat programului fiind de 140 de milioane de lei.
In program vor intra si autovehicule cu o vechime mai mare sau egala cu 8 ani, fata de 10 ani ca pana acum.
Pentru prima data, tichetele nu vor mai fi acordate fizic beneficiarilor, urmand sa fie distribuite electronic, in sistemul informatic al AFM, dealerilor validati in program, si nu colectorilor ca pana in prezent. Persoanele fizice se vor inscrie in program direct la dealer si vor merge ulterior sa isi caseze masina la un colector validat. Ei vor trebui apoi sa prezinte dealerului dovada casarii pentru a cumpara masina aleasa cu reducere.
Nu este insa obligatoriu ca persoana care isi caseaza masina sa si cumpere una noua, de reducere putand beneficia si altcineva.
Ca si anul trecut, pentru stimularea achizitionarii autovehiculelor cat mai prietenoase cu mediul, se va oferi posibilitatea acordarii, pe langa prima de casare, a unui eco-bonus in valoare de 500 de lei pentru: achizitionarea unui autovehicul nou, incadrat in norma de poluare Euro 6, achizitionarea unui autovehicul nou, al carui motor genereaza o cantitate de emisii de CO2 mai mica de 100g/km sau achizitionarea unui autovehicul nou, cu sistem de propulsie hibrid.
Tichetele alocate pentru persoanele fizice vor fi distribuite pe fiecare judet, in raport cu numarul autovehiculelor uzate aflat in evidentele Directiei Regim Permise de Conducere si Inmatriculare a Vehiculelor (DRPCIV). La nivelul fiecarui judet, vor fi repartizate in mod egal intre punctele de lucru apartinand producatorilor/dealerilor validati si situate in respectiva unitate teritoriala.
Pentru persoanele fizice, sesiunea de finantare va fi organizata, potrivit proiectului, in patru etape, fiecare etapa avand o durata de cate 60 zile.
In prima etapa, toate tichetele alocate destinate persoanelor fizice vor fi repartizate pe fiecare judet, in raport cu numarul autovehiculelor uzate aflat in evidentele DRPCIV. In a doua etapa, tichetele aferente fiecarui judet ramase neutilizate, precum si cele alocate pentru care s-au anulat notele de inscriere, vor fi redistribuite in mod egal intre punctele de lucru apartinand producatorilor validati din respectiva unitate teritoriala. In a treia etapa, tichetele ramase se impart, in mod egal, intre punctele de lucru ale producatorilor validati din judetul respectiv. In aceasta etapa, orice producator validat poate ceda tichetele alocate in favoarea unui alt producator validat, cu obligatia de a informa, in prealabil, AFM. In ultima etapa, tichetele ramase se vor imparti in mod egal, intre punctele de lucru. Pot participa doar producatorii validati care, in etapa a treia, au consumat toate tichetele alocate.
In cazul in care la sfarsitul ultimei etape vor ramane tichete neutilizate, acestea vor fi anulate.
Proiectul de Ghid de finantare pentru programul Rabla 2014 este in dezbatere publica pe site-urile MMSC si AFM timp de 10 zile.
Calendarul programului Rabla din acest an va fi comunicat ulterior pe site-urile MMSC si AFM.
Programul Rabla este un program guvernamental sustinut din fonduri alocate de Ministerul Mediului si Schimbarilor Climatice, prin Administratia Fondului pentru Mediu. Scopul acestuia este eliminarea din trafic a autovehiculelor vechi si inlocuirea lor cu altele noi, mai putin poluante.