Lucian Alexe, proprietarul si directorul general al Proleasing Motors, are in plan deschiderea din 2015 a cinci magazine online, cate unul pentru fiecare marca pe care o reprezinta, considerand ca tot mai multi romani isi vor cauta autoturismul pe internet, cu toate ca in final se vor prezenta tot la showroom.

"Este evident ca o parte din clienti vin din online, ma astept sa vina in viitorul apropiat cat mai multi. In urmatoarele 14 luni vom implementa cinci magazine online, unul pentru BMW, MINI, Ford, masini rulate (BMW Premium Selection) si distributie anvelope. Vom investi 150.000 euro din fonduri europene. Avem ca termen de finalizare 30 iunie 2015", a declarat Alexe.

Piata auto va creste in 2014

"Ma astept ca piata auto sa creasca anul acesta. Noi am intrat in 2014 cu 50 de discutii pentru masini Ford si 10 pentru BMW. Clientii nostrii, companii multinationale spun ca au fost pe crestere in lunile ianuarie, februarie. Cred ca economia va creste anul acesta", a mai spus managerul.

Proleasing Motors a vandut in 2013, primul an complet de functionare, 123 de unitati, reprezentand 7% din totalul vanzarilor BMW in Romania si circa 5% din piata in regiune, Prahova, Dambovita si Buzau. Pentru marca MINI vanzarile au fost de 9 unitati, iar anul acesta dealerul se asteapta la 15-17 unitati. Clientii BMW au fost 30% persoane fizice si 70% persoane juridice. Dealerul a fost singurul din tara care a vandut masini premium prin Remat, un model BMW Seria 1 si un MINI One, alaturi de 75 de Ford-uri.

Pretul mediu al unui BMW vandut de Proleasing anul trecut a fost de 46.000 euro fara TVA. Cel mai vandut model, cu o pondere de 21% din totalul automobilelor noi livrate, a fost BMW Seria 5 Sedan, cu motorizare 525d si tractiune integrala. Alte modele au fost BMW Seria 3 si BMW X5, ambele cu cate 17 unitati vandute in anul 2013. Dealerul a livrat 11 limuzine Seria 7 si patru unitati Seria 6, modele care se apropie usor de 100.000 euro cu cateva dotari in plus. Numai 5% din modelele livrate au avut motorizare pe benzina.

Preferintele in materie de culori raman in sfera clasica, jumatate din automobilele vandute fiind de culoare neagra, 14% albe, iar restul, in proportie egala, gri, albastru inchis, bronze sau havanna. Principalele dotari optionale in anul 2013 au fost tractiunea integrala (prezenta la 81% din automobilele livrate), transmisia automata (prezenta la 62% din automobilele livrate), pachetul de asistenta la parcare – senzori parcare, camera spate, sistem sonor de avertizare (prezent la 65% din automobilele livrate), scaunele incalzite si farurile xenon. 57% din automobilele livrate de Proleasing Motors au plecat catre clienti corporate – care au achizitionat mai mult de un automobil, iar 58% au fost achizitionate in sistem leasing.

Cifra de afaceri din vanzarile BMW a fost anul trecut de 20 de milioane de lei (4,4 milioane euro), iar serviceul a reprezentat un sfert din cifra de afaceri.

Citeste si:

Pe cele trei marci, cifra de afaceri a fost anul trecut de 60 de milioane de lei, in crestere de la 46 de milioane lei in 2012. Anul acesta, compania se asteapta la vanzari mai mari cu 15% si la afaceri de 70-75 milioane lei (circa 16 milioane euro).

Romanii nu mai cumpara masini cu geanta de bani

"A disparut clientul care venea cu geanta de bani, cum era intre 2006 si 2008. Locuitorii comunei Blejoi, de langa Ploiesti, au fost principalii nostri clienti de masini Ford noi care veneau cu sacosa de bani. Aveam cel putin un astfel de client pe zi. La vremea aceea nu duceam noi numerarul la banca, aveam contract cu o firma care lua banii cu masina blindata si ii ducea la banca. Vanzarile erau de 200 de masini Ford pe luna, din care 100 de autoturisme erau cu banii jos", spune Alexe zambind.

Proleasing are asteptari mari si de la masinile rulate si estimeaza pentru anul acesta ca va comercializa 100-120 de autoturisme rulate, dintre care 35 vor fi BMW si MINI.

Alexe mai spune ca din totalul vanzarilor planificate pentru 2014, circa 10% ar putea fi in sistem de leasing operational.

Din baza de date BMW Proleasing Motors fac parte 758 de clienti service, peste 1000 automobile; mai mult de 40% din modele au vechimea cuprinsa in intervalul 6-10 ani, 25% au fost produse cu 3-5 ani in urma, 24% cu 0-2 ani in urma, iar 10% au vechimea mai mare de 10 ani. Obiectivele Proleasing Motors pentru anul 2014 vizeaza dublarea parcului auto service si depasirea cotei de 70% din piata locala de reparatii auto BMW.

Proleasing Motors a investit 2,5 milioane de euro intr-un centru BMW si MINI la Ploiesti cu o suprafata construita de 2.300 de metri patrati.

Proleasing Motors devine dealer BMW si Mini

Proleasing Motors devine dealer BMW si Mini