Noul model, al carui nume nu a fost stabilit inca, ar urma sa fie echipat cu ABS, airbaguri si ESP (sistem electronic de control). Autoturismul ar putea fi fabricat in Rusia, unde compania partenera AvtoVAZ are disponibila suficienta capacitate, iar salariile sunt scazute, noteaza publicatia.

Succesul masinilor ieftine ale Dacia a atras interesul rivalilor grupului francez Renault, care controleaza producatorul auto. Astfel, Suzuki a prezentat la salonul auto de la Geneva modelul Celerio, care ar putea fi disponibil in Germania de la 6.000 de euro, scrie Mediafax.

Grupul PSA Peugeot Citroen pregateste, de asemenea, o masina ieftina, in timp ce Nissan, partenerul de alianta al Renault, a revitalizat marca Datsun.

Citeste si:

Sandero, cu un pret incepand de la 6.900 de euro, este cea mai ieftina masina noua disponibila in prezent pe piata auto din Germania, potrivit AutoBild. In 2010, Vincent Carré, global marketing director pentru marca Dacia in cadrul grupului Renault la acel moment, a declarat pentru AutoBild ca Dacia analizeaza un model auto din clasa mica, cu patru locuri, numit Dacia City, pretul urmand sa nu depaseasca 5.000 de euro.

"Ne gandim la un model de 3,5-3,6 metri lungime", declara atunci Carré pentru publicatia germana. In 2013, directorul operational al Renault, Carlos Tavares, a declarat ca Dacia nu va intra pe segmentul automobilelor mini si se va concentra pe cresterea notorietatii brandului, respingand astfel informatiile aparute in publicatii franceze si germane. Tavares va prelua de la 31 martie functia de director general al Peugeot.

Presa franceza si germana a relatat ca Dacia intentioneaza sa construiasca un miniautomobil care sa concureze cu modele precum Fiat Panda si VW Up.