Noul BMW X5, aflat la cea de-a treia generatie, ne atrage atentia cu lucruri noi, schimbari majore, in ceea ce priveste motorizarile, tractiunea, interiorul si senzatia oferita la volan.

Pentru prima oara X5 a primit un motor de 2 litri diesel, care poate fi comandat si cu tractiune spate nu numai integrala, precum si o cutie automata cu 8 trepte. As mai adauga ca este mult mai bine asamblat si poate fi personalizat mai tare, cu noile pachete Design Pure Experience, Design Pure Excellence si M Sport.

Motorizarea de 2 litri diesel ar putea deveni cea mai cautata, masinile avand o valoare buna de revanzare, intrucat clientii in piata de masini rulate sunt persoane fizice, iar un propulsor de 2 litri va fi mai cautat ca unul de 3 litri, din ratiuni de costuri (impozit anual, asigurari, consum de carburant).

Noul X5 dispune de sase motorizari, doua pe benzina (xDrive35i – 306 CP, xDrive 50i – 450 CP) si patru diesel (xDrive25d – 218 CP, xDrive30d – 258 CP, xDrive40d – 313 CP, xDrive50d – 381 CP). Tractiunea spate este disponibila doar cu motorul de 2 litri diesel 218 CP (sDrive25d).

Modelul de test a fost X5 xDrive30d, care are un motor diesel cu sase cilindri dispusi in linie, cu tehnologie BMW TwinPower Turbo (turbocompresor cu geometrie variabila a admisiei, injectie directa common-rail). In oras, SUV-ul de 2,1 tone are un consum de 11-12 litri la 100 de km, ajutat de sistemul Start-Stop care opreste motorul cand stam pe loc. Sistemul este eficient doar daca nu folosim aerul conditionat, odata ce l-am pornit nu ne mai ajuta.

Cu motorul de 3 litri diesel 258 CP, X5 atinge 100 de km in 6,9 secunde si ajunge la o viteza maxima de 230 km/h. Pretul de pornire este de 63.300 euro cu TVA, iar cu optionale sare de 90.000 de euro.BMW X5

La volanul noului BMW X5 te simti cu totul diferit fata de vechiul model, in primul rand motorul diesel de 3 litri isi tine respiratia, nu se aude deloc, iar la acceleratii puternice are un sunet de putere la fel ca un propulsor pe benzina. O mare diferenta este si la capitolul confort, orice strada denivelata sau drum national cu gropi pare bun cand te afli in X5, nu simti absolut nimic si nici nu auzi vibratii de imbinari.

Directia activa, disponibila optional, a noului X5 participa la agilitate, la placerea de a conduce, ajustand unghiul de directionare si oferind un control mai direct asupra rotilor. In standard, X5 vine cu Electric Power Steering (servodirectie electrica).

Transmisia cu 8 trepte are si ea un rol important in transformarea SUV-ului intr-o masina reusita, lipseste delay-ul la schimbarea treptelor si contribuie la un sunet placut in interior, pentru ca putem rula la 60-70 de km pe ora cu treapta a saptea, avand intre 1.000 si 1.500 de ture.BMW X5

Interesanta este functia coasting, care in modul Eco Pro permite, la ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie, rularea in gol cu motorul decuplat de la transmisie la viteze intre 50 si 160 km/h. Modul Eco Pro poate fi selectat prin comutatorul Driving Experience Control disponibil in standard, care mai are si functiile Confort, Sport si Sport +. La schimbarea pe modul Sport chiar se simte diferenta.

La interior, BMW X5 subliniaza imaginea de masina premium prin insertiile din bord cu design tridimensional si linia de lumini led ambientale care traverseaza bordul si se continua pe usi. Luminile ambientale pot fi schimbate in alb, orange sau albastru. La noul X5, BMW a mutat si butonul de inchis-deschis usi de pe consola centrala pe usi.BMW X5

Dupa ce am pornit motorul, am realizat inca o modificare, la Head-Up Display, informatiile proiectate pe parbriz sunt mai multe si au o lumina mai placuta. In timpul mersului am avut afisata limita legala de viteza, viteza de rulare.

Noul X5 vine si cu sistemul Traffic Jam Assistant care asigura condusul autonom pentru viteze de pana la 40 km/h, pastrand distanta fata de traficul din fata, cu posibilitatea de franare autonoma si in acelasi timp pastreaza banda chiar si in viraje prin ajustari ale directiei. In plus, sistemul Colision and Pedestrian Warning functioneaza pana la viteze de 60 km/h si franeaza pentru evitarea coliziunilor cu alte automobile din trafic si pietoni.

Alte sisteme interesante sunt Sorrund View, Lane Change Warning (avertizare la schimbarea benzii), Lane Departure Warning (avertizare la parasirea benzii), Speed Limit Info (informatii cu privire la limita de viteza si restrictii de depasire).BMW X5

Noul display central iDrive cu design tip „flat-screen” are o diagonala de 26 cm si vine in premiera cu un Touch Controller (controler cu suprafata tactila, disponibil cu sistemul optional de navigatie). O premiera este si disponibilitatea sistemului de sonorizare Bang & Olufsen High End Surround.

In standard, X5 are acum si hayonul automat, care poate fi deschis si inchis din telecomanda sau din habitaclu.

Pe piata romaneasca, X5 se mentine cel mai bine vandut model de 7 ani. Mai multe informatii despre noul BMW X5 sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: BMW X5 xDrive30d Steptronic – 258 CP

Capacitate cilindrica 2.993
Transmise 8AT
Putere maxima 258 (4.000)
Cuplu maxim 560 (1.500)
0-100 km: 6,9 secunde
Viteza maxima 230 km/h
Dimensiuni L/l/h (m) 4,88/1,93/1,76
Capacitate rezervor litri 85
Greutate kg 2.100
Capacitate portbagaj litri 650/1.870

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri