Guvernul a decis sa introduca o acciza suplimentara la carburanti fara o analiza de impact, pentru a putea face cheltuieli mai mari in 2014, an electoral, iar decizia va avea un efect de bumerang asupra bugetului de stat, considera transportatorii.

"Ne apropiem de aprilie, cand va intra mult discutata acciza pe carburant, care va avea un impact in toate colturile, incepand de la transportul aerian, naval sau fluvial. Aceasta acciza este singurul si cel mai simplu activ pe care statul il are la indemana in acest moment pentru a aduna bani", a declarat, la "ZF Transport & Logistics Summit '14", Ion Lixandru, vicepresedinte al ARILOG si administrator Camion Logistic, scrie Mediafax.

Majorarea accizelor cu 7 eurocenti pe litru de la 1 aprilie va avea ca efect cresterea pretului carburantilor cu 0,41 lei litru, potrivit estimarilor Ministerului Finantelor.

Lixandru spune ca acciza este introdusa de Guvern ca o conditie pentru viitoarele acorduri de imprumut, iar ceea ce nu intelege lumea este ca pana si Salvarea se va scumpi dupa cresterea taxei.

"La noi nu este o problema, pentru ca noi vom muta pe logistica, logistica muta pe marfa si marfa va primi si ea bucatica ei de cost. Nu este o problema a transportatorilor", a spus Lixandru, adaugand ca unele firme de profil se vor alimenta din afara Romaniei, atunci cand pretul nu va mai fi concurential.

Reprezentantul ARILOG crede ca majorarea accizei va avea un efect de bumerang asupra bugetului.

"Noi asta incercam sa mediatizam, ca expertii de acolo, care n-au facut o analiza de impact, sa inteleaga ce inseamna. Nu vor plati transportatorii", a adaugat reprezentantul Asociatiei Specialistilor din Transporturi, Depozitare, Achizitii, Productie (ARILOG).

Prezent la eveniment, Radu Dinescu, secretar general al Uniunii Transportatorilor Rutieri din Romania (UNTRR), a afirmat ca in Romania se consuma anual cinci milioane de tone de motorina si doua milioane de tone de benzina, iar daca 13% din consumul de motorina local se va muta in afara Romaniei statul roman nu va mai castiga nimic din aceasta acciza.

"Noi am constatat urmatorul lucru: guvernul nu este interesat de colectarea unor bani in mod real, ci sa cheltuiasca mai mult in 2014, an electoral, si atunci trebuie sa aiba o justificare in fata altora, ca are venit pe care il pune pe hartie", a spus Dinescu.

Reprezentantii celor doua organizatii au mai criticat atat lipsa unor analize de impact privind proiectele de autostrazi, cat si a "barierelor administrative" cu care se confrunta companiile de profil.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri