Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrazi si a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orastie (18 km), trei loturi pe Orastie-Sibiu (60,5 kilometri) si primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legatura la regim de autostrada de 10,5 km), reteaua totala de autostrazi a Romaniei insumand in prezent aproape 650 kilometri, scrie Mediafax.

CNADNR intentioneaza sa inaugureze in acest an loturile 1 si 2 ale autostrazii Nadlac - Arad (22,2 km, respectiv 16,6 km), lotul 2 Timisoara - Lugoj (25,6 km), lotul 3 Orastie - Sibiu (22,1 km) si o portiune de 6,5 km a autostrazii Bucuresti - Ploiesti.

Anul viitor, CNADNR se asteapta sa receptioneze loturile 2,3 si 4 de la Lugoj - Deva (28,6 km, 21,1 km si 22,1 km), cele patru loturi de la Sebes - Turda, cu o lungime de 70 km, si loturile 1,2 si 3 de la Campia Turzii - Ogra - Targu Mures (53 km).

Citeste si:

Proiectele care vor beneficia de cei mai multi bani in acest an sunt autostrazile Nadlac - Arad (359,9 milioane lei), Timisoara - Lugoj (251,7 milioane lei), Lugoj - Deva (333,7 milioane lei), Orastie - Sibiu (285,6 milioane lei), Sebes - Turda (290,8 milioane lei), Brasov - Cluj - Bors (256,5 milioane lei) si Bucuresti - Brasov (429 milioane lei).

In 2015, cele mai ridicate fonduri vor fi alocate pentru autostrazile Nadlac - Arad (240,3 milioane lei), Timisoara - Lugoj (477,2 milioane lei), Lugoj - Deva (951 milioane lei), Orastie - Sibiu (281,9 milioane lei), Sebes - Turda (878,9 milioane lei), Brasov - Cluj - Bors (379,9 milioane lei) si Bucuresti - Brasov (330,9 milioane lei).

Proiectele sunt finantate atat cu bani de la buget cat si din fonduri externe.