"In data de 3 martie s-au declansat la CNADNR procedurile pentru selectia consultantului pentru a realiza studiul de fezabilitate, procedurile urmand sa dureze maximum sase luni, cu tot cu eventuale contestatii. Pentru studiul de fezabilitate al autostrazii Sibiu - Pitesti exista o suma de 28 de milioane de euro pusa la dispozitie de Comisia Europeana in alocarea 2007 - 2013. Dupa ce se termina studiul de fezabilitate in 12 luni, urmeaza procedurile de aprobare a lui, se va incepe licitatia pentru atribuirea de lucrari care va dura sase luni. Daca punem sase luni acum, 12 si cu 6, in cel mai bun caz, in 24 de luni se pot incepe lucrarile pe Sibiu - Pitesti", afirma ministrul Transporturilor pe blogul persoanal intr-o postare din 5 martie.

El a aratat la vreamea respectiva ca autostrada nu este in concurenta cu tronsonul Sibiu - Brasov "pentru bunul si simplul motiv" ca Sibiu - Pitesti este finantat din fonduri de coeziune si Sibiu - Brasov este finantat din fonduri de dezvoltare regionala, scrie Mediafax.

Sova adauga ca este primul ministru care a inceput munca la acest tronson de autostrada, iar reprezentantii PDL de la conducerea Transporturilor, fie ca a fost vorba despre Traian Basescu, Radu Berceanu sau Anca Boagiu, nu au fost in stare sa realizeze nici macar un studiu de fezabilitate serios. Astfel, ministrii PDL au propus doar un studiu de fezabilitate in 2008, "facut de mantuiala si ca atare respins de catre Comisia Europeana", arata Sova.
Intr-o noua postare pe blog, ministrul Transporturilor revine pe acest subiect si ofera ca termen de incepere a lucrarilor data de 1 ianuarie 2017, in contextul in care studiul de fezabilitate va dura doi ani, nu un an, asa cum a aratat anterior.

"Licitatia pentru studiului de fezabilitate dureaza maxim sase luni, conform normelor europene, si a debutat deja la inceputul acestei luni. Realizarea efectiva a studiului de fezabilitate va dura 24 luni si are alocati 28 milioane de euro de la Comisia Europeana. 24 de luni este o perioada minima impusa de catre Comisa Europeana, tinand cont de faptul ca noile studii de fezabilitate trebuie sa contina studii geologice. Dupa finalizarea studiului de fezabilitate, in maxim sase luni vom licita construirea autostrazii. Asadar, la 1 ianuarie 2017 vom putea incepe efectiv construirea autostrazii. Acesta este calendarul acestui tronson, cat se poate de important pentru Guvernul Ponta", afirma Sova joi, pe blog.

Aproximativ 11.000 de persoane, membri de sindicat de la Automobile Dacia, dar si familii ale acestora, au protestat la inceputul lunii martie pe platoul Casei de Cultura a Sindicatelor din Mioveni, una dintre cerinte fiind construirea autostrazii Pitesti - Sibiu.

Citeste si:

Presedintele Traian Basescu a declarat in februarie ca nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii de la Pitesti, la uzinele Dacia, care deja extinde uzina din Maroc.

"Este sigur ca se va pierde asamblarea de la Pitesti, la uzinele Dacia, pentru ca deja la Tanger sunt capacitati de preluare existente. S-a trecut la faza a doua de extindere a capacitatii uzinei Dacia din Maroc. Acolo pui masina direct in vapor, este portul la cativa kilometri de fabrica, nu ca in Romania, unde Guvernul poate gandi sa dea prioritatea la Bucuresti-Alexandria decat la Pitesti-Sibiu", a afirmat Basescu.

In replica, premierul Victor Ponta a declarat ca afirmatia presedintelui potrivit caruia nefinalizarea Coridorului IV paneuropean va duce la pierderea asamblarii Dacia la Pitesti reprezinta o "inconstienta sinistra, o tampenie", adaugand ca a fost asigurat chiar de seful grupului Renault de continuarea investitiei.

Reprezentantii grupului francez au anuntat ca Renault nu vrea sa paraseasca Romania, unde a investit peste 2 miliarde euro, dar evolutia infrastructurii este determinanta pentru proiectele viitoare. Potrivit strategiei propuse de Guvern pentru constructia de autostrazi, facuta publica la finalul anului trecut, finalizarea autostrazii Sibiu - Pitesti are ca termen anul 2022.
CNADNR vrea sa finalizeze 93,1 kilometri de autostrada in acest an, avand la dispozitie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei fata de anul trecut, iar in 2015 estimeaza ca vor fi construiti 194,8 kilometri, bugetul prognozat in acest scop ridicandu-se la 3,96 miliarde lei.

Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrazi si a inaugurat 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orastie (18 km), trei loturi pe Orastie-Sibiu (60,5 kilometri) si primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legatura la regim de autostrada de 10,5 km), reteaua totala de autostrazi a Romaniei insumand in prezent aproape 650 kilometri.