Potrivit directorului de programe al FRF, Dumitru Mihalache, citat de ziare.com, una dintre promisiunile din dosarul de candidatura catre UEFA este ca Romania va avea 2.300 de kilometri de autostrada pina in 2020, scrie Mediafax.

"Este o promisiune corecta si este in conformitate cu Programul «Romania 100», de autostrazi, pe care l-a prezentat premierul. Am mai spus-o, o mai spun inca o data, avem bani pentru acest program. (...) Timpul de realizare este chiar putin mai scurt, pentru ca noi nu avem numai campionatul European in 2020, noi avem si 100 de ani de la statul national unitar, in 2018. Premierul a stabilit ca obiectiv firesc, pentru Romania, pana la urma, sa avem legata prima autostrada Moldova de Transilvania si Tara Romaneasca, deci cele trei provincii istorice sa fie legate prin autostrada, lucru care se va realiza", a declarat marti Sova, raspunzand unei intrebari pe acest subiect.

Premierul Victor Ponta a prezentat la finele anului trecut proiectul privind reteaua de autostrazi care vor fi construite pana in 2018 si care va uni regiunile istorice, el propunand elaborarea unui proiect de lege prin care Guvernele viitoare sa fie obligate sa continue proiectele incepute.

El a declarat ca anual va fi alocata constructiei de autostrazi o suma cuprinsa intre 750 de milioane si un miliard de euro, Parlamentul si Guvernul urmand sa decida in fiecare an in ce directie aloca aceasta resursa suplimentara.

Executivul a identificat patru surse de finantare a proiectelor - TEN-T Coeziune (3 miliarde euro, pentru perioada 2014-2020), TEN-T Dezvoltare regionala (1,8 miliarde euro pentru 2014-2020), concesiune/PPP (fonduri private si fonduri de la buget, ultima categorie neputand depasi 49%), respectiv statul roman (din fondul creat in urma indexarii accizei pe combustibili, de circa 750 milioane euro anual).

Citeste si:

Conform Executivului, pentru prima data decizia privind noi tronsoane va fi luata prin consultare publica, iar pana in 2022 primele 16 orase din Romania vor fi conectate prin autostrazi (Bucuresti, Cluj-Napoca, Timisoara, Iasi, Constanta, Craiova, Brasov, Galati, Ploiesti, Oradea, Braila, Arad, Pitesti, Sibiu, Bacau, Targu Mures).

Ministrul Transporturilor a afirmat ca anul trecut au fost inaugurati 115,5 kilometri de autostrada, s-au licitat cu atribuire 289 km iar in prezent sunt in constructie 465 kilometri, fara sa ofere o estimare privind numarul de kilometri care vor fi finalizati in 2014.

"Mi-e foarte greu sa va spun in acest moment numarul de kilometri de autostrada, dar nu vor fi atat de multi ca anul trecut, pentru ca sunt mai putine contracte in executie", a spus Sova.

Potrivit unui document oficial, datat in februarie, CNADNR vrea sa finalizeze 93,1 kilometri de autostrada in acest an, avand la dispozitie un buget de 2,65 miliarde lei, mai mic cu 1,1 miliarde lei fata de anul trecut, iar in 2015 estimeaza ca vor fi construiti 194,8 kilometri, bugetul prognozat in acest scop ridicandu-se la 3,96 miliarde lei.

Anul trecut, CNADNR a avut un buget de 3,76 miliarde lei pentru autostrazi si a inaugurat aproximativ 116 kilometri, respectiv tronsonul Simeria - Orastie (18 km), trei loturi pe Orastie-Sibiu (60,5 kilometri) si primul tronson al Lugoj - Deva (27,4 de kilometri, plus un drum de legatura la regim de autostrada de 10,5 km), reteaua totala de autostrazi a Romaniei insumand in prezent aproape 650 kilometri.