Mercedes-Benz a adus pe piata crossover-ul GLA, o masina interesanta din mai multe puncte de vedere, in primul rand pentru ca are un pret de pornire de 30.500 euro cu TVA (GLA 200 – benzina 156 CP), in al doilea rand pentru ca are o forma unica, o structura in care te simti protejat si are o garda la sol de 18,5 cm. GLA soseste in piata premium de crossovere pentru a concura cu BMW X1 si Audi Q3.

Noul model are si tractiune integrala permanenta 4MATIC cu distributie variabila a cuplului motor, insa pretul porneste de la 35.900 euro cu TVA (GLA 200 CDI 4M – diesel 136 CP).

SUV-ul coupe de oras GLA, realizat pe platforma lui A-Class, este o masina foarte bine asamblata, in stilul Mercedes-Benz. Pozitia la volan este mai degraba cea dintr-un break decat dintr-un 4x4. Crossover-ul, mai mult confortabil decat sportiv, are un design impunator in ciuda dimensiunilor de masina de familie, 1,5 metri inaltime, 1,8 metri latime si 4,4 metri lungime.Mercedes GLA

Mercedes GLA - o masina rafinata si economica

As descrie modelul de test, GLA 220 CDI 4Matic Start-Stop, ca o masina rafinata, economica si placuta. Economica pentru ca motorizarea de 2,2 litri diesel 170 CP a inregistrat un consum de 9,5 litri la 100 km in oras fara aer conditionat si 6,9 litri la 100 km pe autostrada la o viteza de 140 km/h.

Rafinata pentru ca transmisia automata cu 7 trepte schimba fara sa simti, iar motorul nu se aude la turatii joase, doar daca apasam puternic pedala de acceleratie. Placuta pentru ca este foarte bine asamblata si izolata fonic, iar designul interior te face sa te simti o persoana norocoasa.

Prin forma pe care o are cu geamuri mici GLA creeaza sentimentul de siguranta. Insa la parcari, in oras, modelul este putin diferit fata de alte masini, iti lasa impresia ca locul de parcare este prea mic. Te poti baza pe senzorii de parcare si pe camera pentru marsarier, fara ele ar fi destul de dificil.

Greutatea lui GLA 220 CDI, de 1.600 de kg, ii confera crossover-ului o tinuta ferma, chiar si in virajele abordate putin mai tare, moment in care simti si tractiunea integrala ca isi face bine datoria.

Mercedes GLA

Cu 170 CP, GLA 4 Matic diesel Euro 6 acceleraza pana la 100 km pe ora in 8,3 secunde si atinge o viteza maxima de 215 km/h.

Asa cum ne-au obisnuit marcile premium, cateva dotari in plus aproape dubleaza valoarea masinii, modelul de test avea in plus cateva optionale care saltau pretul cu 20.000 euro, la 53.700 euro cu TVA.

Cel mai scump pe lista este pachetul AMG Sport - 2.750 euro fara TVA, urmat de Comand Online (sistem multimedia care cuprinde navigatie, telefon, audio, video, internet, un spatiu de stocare de 10 giga si un display de 17,8 cm) - 2.680 euro fara TVA, sistemul inteligent de iluminare (ILS) - 1.400 euro fara TVA, trapa panoramica automata - 1.200 euro fara TVA, asistentul activ la parcare 675 euro fara TVA si camera pentru marsarier - 310 euro fara TVA.

Merecdes GLA

GLA are doua motorizari pe benzina si doua diesel. Propulsoarele pe benzina sunt 1,6 litri 156 CP si 2 litri 211 CP, iar cele diesel sunt 2,2 litri 136 CP si 170 CP. Doar motorizarea de 1,6 litri benzina nu poate fi combinata cu sistemul 4x4. Transmisia poate fi manuala cu 6 trepte si automata cu 7 trepte.

Mai multe informatii despre model sunt disponibile aici.

Detalii tehnice: Mercedes-Benz GLA 220 CDI 4MATIC – 170CP

Capacitate cilindrica 2.143
Transmise 7G-DCT
Putere maxima 170 (3.400-4.000)
Cuplu maxim 350 (1.400-3.400)
0-100 km: 8,3 secunde
Viteza maxima 211 km/h
Dimensiuni L/l/h (m) 4,41/1,80/1,49
Capacitate rezervor litri 56
Greutate kg 1.600
Garda la sol: 18,5 cm
Volum portbagaj: 421 l/1.235 l

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri