"Am analizat parametrii de baza si potentialul fabricarii de vehicule de pasageri in Rusia. Am avut diverse discutii. Aceste activitati vor continua", a declarat Sebastian Wahle, purtator de cuvant al Daimler, scrie Mediafax.
Al treilea mare producator de masini premium la nivel mondial vrea sa mareasca productia pentru a indeplini obiectivele de dezvoltare stabilite pentru 2020, a spus Wahle.
Publicatia rusa Vedomosti a relatat marti despre interesul Mercedes pentru piata din Rusia.
Directorul general al Daimler, Dieter Zetsche, s-a angajat sa readuca grupul pe primul loc pe piata automobilelor de lux in functie de vanzari, dupa ce acesta a pierdut pozitia in favoarea BMV in 2005 si locul al doilea in favoarea Volkswagen in 2011.
Saptamana trecuta, Mercedes a anuntat un plan de investitii de 1 miliard de euro pentru dublarea productiei la o fabrica din Beijing.
Piata auto din Rusia era in declin chiar si inainte de anexarea Crimeei, iar masarea de trupe la granita cu Ucraina a provocat cea mai mare criza in relatiile cu statele membre NATO de la incheierea Razboiului Rece.
Vanzarile de automobile au scazut cu 4% in primele doua luni ale anului, dupa un declin de 5,5% in 2013, la 2,78 milioane de vehicule.
Piata ramane atractiva intrucat Rusia are mai putine masini pe cap de locuitor decat Germania, cea mai mare piata auto din Europa, chiar daca vanzarile din Rusia au avansat cu 27% annual in perioada 2010-2012.
Rusia are 142 de milioane de locuitori, iar Germania, unde anul trecut au fost comercializate 2,95 milioane de vehicule, are o populatie de 80 de milioane de persoane.
Producatorii germani de automobile de lux maresc capacitatea de productie pentru a tine pasul cu cresterea cererii.
BMW a anuntat la sfarsitul saptamanii trecute ca va investi 1 miliard de dolari pentru cresterea cu 50% a capacitatii de productie la o fabrica din Carolina de Sud, in timp ce Audi va construi o fabrica in Mexic.
Toti cei trei producatori germani de automobile de lux construiesc noi uzine in Brazilia.
Daimler are o companie mixta pentru constructia de camioane grele, cu compania rusa KamAZ, care foloseste cabine Mercedes-Benz. Daimler mai livreaza companiei KamAZ, la care detine o participatie de 15%, motoare si axuri motoare.