Honda a facut anul trecut un pas important, a adus un motor de 1,6 litri diesel 120 CP in gama si s-a adaptat la cerintele pietei. Japonezii au lansat la ani buni dupa marcile germane si frantuzesti propulsorul, insa au reusit sa il faca mai silentios si mai economic.

Am condus propulsorul de 1,6 litri 120 CP cu Start-Stop pe modelul Civic si a fost o experienta interesanta. Masina de 1.300 kg avea un consum de 4,6 litri la 100 km in oras in weekend si de 6,4 litri la 150 km/h pe autostrada.

Pe SUV-ul Honda CR-V ma asteptam ca lucrurile sa fie mult mai diferite, masina este mai grea decat Civic cu 200 kg, are 1.520 kg, insa consumul extraurban a fost la fel, 3,4 litri la 80 km/h (1.500 ture). In oras, in weekend, consumul a fost mai mare decat la Civic, 5,3 litri la 100 km, dar foarte bun pentru un SUV.

Motorul de 1,6 litri diesel 120 CP, pe langa faptul ca este foarte silentios si economic, a redus pretul modelului CR-V. Masina costa 24.800 euro cu TVA, fiind al doilea cel mai mic pret dupa motorul de 2 litri benzina 155 CP (22.300 euro cu TVA), ambele in echiparea Confort cu tractiune fata. CR-V cu motorul de 2,2 diesel 150 CP ajunge la 30.000 euro cu TVA, insa vine cu tractiune integrala si ceva dotari in plus.

Diferenta de acceleratie intre un CR-V de 1,6 litri diesel si unul de 2,2 litri este de 1,5 secunde, propulsorul mic atinge 100 km/h in 11,2 secunde si ajunge la o viteza maxima de 182 km/h. La volan nu prea se simte aceasta diferenta, motorul de 1,6 litri 120 CP accelereaza neintrerupt si la fel de bine.

Modelele Honda nu sunt axate pe sportivitate, ci mai mult pe confort, iar CR-V este una dintre cele mai placute masini japoneze. Este liniste in interior, amortizeaza bine drumurile denivelate, iar materialele moi contribuie la atmosfera de relaxare.

Odata cu a patra generatie, Honda CR-V a primit dotari noi in echiparea de varf, Executive, hayonul este acum actionat electric, din telecomanda, iar masina poate fi deschisa, inchisa si pornita fara sa scoatem cheia din buzunar, avand sistemul Smart Keyless Entry and Start.

In echiparea Confort, CR-V vine cu computer de bord, comenzi audio pe volan, airbag-uri frontale, laterale, cortina, ABS, distributia electronica a fortei de franare (EBD), asistare la franarea de urgenta (EBA), controlul tractiunii si stabilitatii (VSA), directie servoasistata electric (EPS), lumini de zi (DLR), spalator faruri cu diuze incalzite, 4 geamuri electrice, climatizare automata dubla zona, volan reglabil pe inaltime si adancime, scaun sofer reglabil, pe inaltime, scaune fata incalzite, cotiera fata/spate, bancheta spate "Magic seats" cu dubla rabatare, asistenta la pornirea in rampa.

Fata de generatia anterioara, CR-V ofera mai mult spatiu pentru pasageri, atat in fata cat si in spate. Portbagajul de 589 de litri poate fi extins la 1.146 de litri prin simpla actionare a unei clapete care rabateaza imediat scaunele spate.

Preturile pentru noua generatie Honda CR-V incep de la 22.300 euro cu TVA. Mai multe detalii despre model sunt disponibile aici.

Detalii tehnice Honda CR-V Confort 1.6 M/T 2WD
Motor: 1,6 diesel
Transmisie automata cu 6 trepte
Putere maxima (cp/rpm)120 / 4000
Moment maxim (Nm/rpm)300 / 2000
Viteza maxima (km/h)182
Acceleratie (0-100km/h)11.2
Consum urban/extraurban/mixt (l/100 km): 4,8/ 4,2/ 4,3
Capacitate rezervor: 58 litri
Lungime: 4,57 metri
Latime: 1,82 metri
Inaltime: 1,68 metri
Garda la sol: 17 cm
Emisii CO2 g/km: 119 g/km
Masa proprie (kg) 1.520

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristian Gubandru
Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri