Pe piata chineza au fost comercializate aproximativ 1,8 milioane autovehicule, in prima jumatate a anului, in crestere cu 46,9 procente, comparativ cu perioada similara a anului trecut, a anuntat, luni, agentia Xinhua, citand date furnizate de Asociatia producatorilor chinezi de automobile.

Primii 10 producatori au fost responsabili pentru 70,5 la suta din totalul vanzarilor, adica aproximativ 1,27 milioane unitati. Potrivit cifrelor de vanzari, topul celor mai mari constructori auto chinezi are urmatoarea compozitie: Shanghai General Motors, Shanghai Volkswagen, FAWVolkswagen, Chery Automobile, Beijing Hyundai, FAW Toyota, Tianjing-FAW Xiali, Geely Automobile , Guangzhou Honda Automobile si Dongfeng Peugeut Citroen.

De remarcat faptul ca Shanghai GM, firma mixta detinuta de liderul mondial General Motors in China, a devenit lider de vanzari pe piata chineza, in timp ce vechiul numar unu FAW Volkswagen a pierdut doua pozitii. Potrivit cifrelor furnizate anterior de GM, in perioada ianuarie-iunie 2006 Shanghai GM a vandut 453.832 autovehicule in China, in crestere cu 47 de procente comparativ cu perioada similara a lui 2005.

Ultimele cifre arata ca piata auto chineza continua sa inregistreze un ritm crescator. Anul trecut aceiasi piata a inregistrat o crestere de 21,4 procente, dupa ce in 2004 cresterea fost de 15 procente. Potrivit estimarilor Asociatiei producatorilor chinezi de automobile, China ar putea deveni in 2006 a doua mare piata auto din lume, depasita doar de SUA, fiind posibil ca pana la finele acestui an aproximativ patru milioane autovehicule sa fie vandute in China.