Ginev a afirmat intr-un interviu acordat Mediapool ca discutiile cu creditorii BDZ sunt greoaie si dificile, scrie Mediafax.

La inceputul lunii februarie, banca FMS Wertmanagement din Germania a blocat conturile bancare ale BDZ, din cauza unor datorii restante in valoare de 11 milioane de euro.

Cu un an in urma, activele diviziei de transport de marfa, BDZ Freight Services, au fost blocate din cauza unor datorii neplatite catre Depfa Bank.

Ginev a explicat luni ca Germania insista ca problema datoriilor companiei feroviare de stat sa fie rezolvata la nivel guvernamental, fiind improbabil sa fie gasita in curand o solutie.

Citeste si:

Oficialul nu a precizat care este termenul limita de finalizare a discutiilor, dar a asigurat ca BDZ avea suma necesara, de peste 10 milioane de leva (5 milioane de euro) pentru plata unei rate in imprumut in luna mai.

El a explicat ca datoriile BDZ au scazut la 620 de milioane de leva (310 milioane euro), de la aproximativ 700 de milioane de leva.

BDZ analizeaza infiintarea unei subsidiare specialitate in reparatii, a aratat Ginev, admitand faptul ca lucrarile de reparatii sunt neprofitabile. El a argumentat ca un management eficient combinat cu o participare privata minoritara ar putea contribui la optimizarea holdingului feroviar.