"Anul acesta tinta noastra de vanzari pentru Romania este 18.000 de unitati (...) Daca tara va intra in UE la anul, asteptam ca vanzarile noastre sa scada la 15.000 de masini anual", a declarat directorul de vanzari pentru Europa de Est si Asia, Lubomir Kopecky, in culisele forumului de afaceri romano-ceh organizat de Camera de Comert si Industrie a Romaniei. informeaza NewsIn.

Oficialul Skoda considera ca scaderea va fi consecinta a doi factori: aderarea la UE si "efectul Logan". "Acum in Romania exista o foame pe piata auto, toti alearga sa-si ia masini pentru ca nu se stie ce va urma dupa intergrare. E un efect psihologic", a subliniat Kopecky.

In opinia lui Lubomir Kopecki, "efectul Logan" consta in orientarea cumparatorilor catre masinile ieftine, siguranta si dotarile fiind mai putin importante. "Acum, clientii romani sunt la nivelul pe care clientii cehi l-au atins in urma cu un deceniu. (...) in Cehia spre exemplu, clientii vor cel mai bun raport calitate-pret, evident ca nu cauta tot ce e mai scump, insa pun pe primele locuri siguranta si dotarile".

Kopecky considera ca aceasta e diferenta intre o piata matura si una care nu a atins acest statut, cum e piata romaneasca. El nu exclude posibilitatea ca intreaga piata auto nationala sa scada puternic in primul an dupa aderare.

Citeste si:

"Trebuie sa treaca un an doi de la momentul aderarii pentru a vorbi despre stabilizarea pietei. O piata a atins acest nivel cand fluctuatiile anuale de vanzari nu depasesc 5% (...) Putem lua ca exemplu piata germana, care nu variaza cu mai mult de doua procente de la an la an", a spus Kopecky.

Conform statisticilor Asociatiei Producitorilor si Importatorilor de Automobile din Romania, in intervalul ianuarie-mai 2006, in Romania s-au vandut cu 9,9% mai multe automobile decat in perioada similara a lui 2005, prognoza asociatiei pentru anul curent fiind pentru o crestere de circa 5-10%. Anul trecut, in tara s-au vandut 256.000 de automobile, cu 40% peste nivelul din 2004. Anul trecut, Porsche Romania, importatorul marcii, a comercializat 14.806 unitati Skoda in Romania, aproape dublu fata de vanzarile din 2004.

In intervalul ianuarie-mai 2006, romanii au cumparat 7.099 de masini Skoda, cu 41% peste vanzarile din perioada similara a lui 2005. Marca ceha e pe locul patru in topul vanzarilor de pe piata auto nationala cu o cota de 6,5%. Oficialul Skoda a spus ca aceasta cresetere a depasit toate prognozele si a recunoscut ca pentru scurt timp capacitatea de deservire a fost depasita, insa acum lucrurile s-au rezolvat.