In cazul unui impact lateral, stalpul central se deformeaza in partea de jos, iar foarte multi romani prefera sa inlocuiasca doar zona deformata sau sa o indrepte, decat sa dea 250 de euro pe piesa originala noua. Urmarile pot fi mortale in cazul unui al doilea impact. Modulele de airbag si de pretensionare pirotehnica a centurilor de siguranta nu vor mai functiona.
“Repararea stalpului in loc de inlocuirea lui cu o piesa de origine poate duce in cazul unui impact lateral la vatamari mai grave in zona bazinului, la nefunctionarea modulului centurii de siguranta si la nedeclansarea airbagului cortina, cel care are rolul de a proteja capul, intrucat semnalele pe care le trimit senzorii sistemului de airbag nu mai corespund ca si variatie”, a declarat Rainer Kuhl, manager de proiect Volkswagen AG.

Pentru a studia efectele pe care le au reparatile necorespunzatoare asupra sigurantei pasive a automobilelor, Institutul de cercetare a metodelor si tehnologiilor de reparare a caroseriilor de autovehicule (KTI) din Kassel (Germania) a efectuat un test comparativ asupra a doua automobile Volkswagen Passat B6.
Ambele au suferit o deformare laterala, efectuata in conditii identice. Cele doua automobile au fost apoi reparate. Pentru repararea primului automobil s-au folosit cele mai noi tehnologii recomandate de catre producator, iar cel de-al doilea autovehicul a fost reparat folosind tehnologiile clasice de reparatie.
Dupa ce au fost reparate, cele doua automobile au fost suspuse din nou aceluiasi impact lateral. Automobilul reparat conform celor mai noi tehnologii recomandate de catre producator a suferit deformari similare primului impact. In cazul automobilului reparat conform tehnologiilor clasice de reparatie, deformarile au fost mai mari decat cele inregistrate la primul impact.
“Pentru cresterea nivelului de siguranta activa, Volkswagen a introdus doua sisteme noi pentru platforma A7: sistemul de asistare a mentinerii benzii de mers (Lane Assist) si sistemul adaptiv de mentinere a vitezei (Adaptive Cruise Control). Totodata, doua sisteme noi contribuie la mentinerea sigurantei pasive: sistemul de prevenire a coliziunilor multiple (franare automata dupa accident) si caroseria modulara”, a spus Bogdan Vuluga, trainer after sales Porsche Romania.
Romania depaseste cu mult media europeana de 100 de accidente mortale la un milion de masini inmatriculate, cu 466 de accidente soldate cu deces.

In Germania, 650.000 de autovehicule VW sunt implicate anual in accidente auto, adica unul din zece autoturisme.