Profitul net al Ford Motor a scazut cu 39% in primul trimestru, la 989 milioane de dolari, fata de aceeasi perioada a anului trecut, din cauza costurilor legate de garantii si rechemari de vehicule in service. Rezultatul este sub asteptarile analistilor, relateaza Bloomberg.

Ford a obtinut un profit pe actiune de 25 de centi, excluzand elementele exceptionale, analistii anticipand un profit de 31 de centi. Compania americana a atribuit rezultatul sub asteptari unor cheltuieli suplimentare de 400 de milioane de dolari pentru garantii si rechemari, cheltuieli de 100 de milioane de dolari provocate de vremea nefavorabila din America de Nord si costuri de 310 milioane de dolari generate de devalorizarea monedei Venezuelei.

Ford anticipeaza ca in America de Sud pierderile din acest an vor fi peste cele de 34 de milioane de dolari consemnate in 2013. "Este neobisnuit ca aceste costuri suplimentare sa apara intr-o asemenea masura in acelasi trimestru", se arata intr-un comunicat al companiei.

Al doilea mare producator auto american va lansa in acest an 23 de noi modele la nivel mondial si un numar record de 16 in America de Nord. Aceasta strategie a necesitat cheltuieli pentru modernizarea fabricilor, inclusiv oprirea activitatilor pentru 13 saptamani la doua uzine din Statele Unite unde este produs modelul F-150, cel mai profitabil al grupului.

Ford a promis investitorilor ca declinul profitului din acest an de constructie va fi compensat prin rezultatele mai bune din 2015. Actiunile Ford au scazut cu 2,4% in timpul tranzactiilor electronice de la New York, dar in acest an au avansat cu 5,8%, iar anul trecut cu 19%, potrivit Mediafax.

Surse apropiate situatiei au declarat recent ca directorul general Alan Mulally umeaza sa fie inlocuit de directorul operational Mark Fields, iar anuntul oficial ar putea fi facut cel mai curand pe 1 mai. In primul trimestru, profitul operational inainte de taxe al Ford in America de Nord a scazut la 1,5 miliarde de dolari, de la 2,4 miliarde de dolari in urma cu un an. Vanzarile grupului pe piata americana au scazut cu 2,8%, la 580.260 de vehicule, iar cota de piata s-a redus la 15,5%, de la 16,2% in intervalul similar din 2013, conform companiei de analiza a pietei Autodata.

In Europa, unde Ford anticipeaza ca va reveni pe profit in acest an, pierderile operationale inainte de taxe s-au redus la 194 milioane de dolari, de la 425 milioane de dolari in primul trimestru al anului trecut. Vanzarile Ford pe piata europeana au crescut in martie cu 14%.

In regiunea Asia-Pacific, profitul operational inainte de taxe a avansat la 291 milioane de dolari, fata de o pierdere de 28 de milioane de dolari acum un an. Vanzarile Ford in China au crescut cu 45% in primul trimestru, grupul fiind pe cale sa devina al treilea mare producator auto strain din tara. Veniturile Ford au stagnat in primul trimestru la 33,9 miliarde de dolari, grupul reducand productia in America de Nord cu 1,8%, la 770.000 de autoturisme si camionete. Analistii anticipau venituri de 34,2 miliarde de dolari.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri