Pe zona de transport, profitul reprezinta in jur de 5% din afaceri, iar in logistica de circa 12-15%. Anul trecut, compania a raportat un profit de 1,5 milioane euro.

De asemenea, cifra de afaceri Wim Bosman a urcat cu 30%, la 13,5 milioane lei. Cresterea din trimestrul I vine sa sustina trendul pozitiv al afacerilor Wim Bosman din 2013, an incheiat cu afaceri de aproximativ 49 milioanei lei, in crestere cu 18% fata de cifra de afaceri realizata in 2012.
Evolutia buna a companiei, cu peste 170 de angajati, se datoreaza analizarii si imbunatatirii riguroase a proceselor operationale, precum si gestionarii eficiente a noilor huburi europene dezvoltate de grupul logistic international Mainfreight.
Anul trecut, operatorul de transport a avut peste 450 de clienti din mai multe segmente de piata precum FMCG, automotive, electronice si oil&gas. Compania a bugetat pentru 2014 investitii in valoare de 0,8 milioane euro, suma care vizeaza reinnoirea parcului auto, utilarea si echiparea spatiilor de depozitare existente si cresterea capacitatilor de depozitare.
Operatorul de transport detine o flota proprie de 40 de masini, iar anul acesta va mai achizitiona inca cinci. Parcul auto propriu acopera doar 10-15% din activitate, pentru distributia domestica de zi cu zi foloseste subcontractori.
Serviciile de transport si expeditii aduc 80% din cifra de afaceri, iar restul de 20% il reprezinta depozitarea si alte servicii.

“Anul acesta, ne-am propus o crestere cu 10 procente a cifrei de afaceri si extinderea capacitatii de depozitare din Ploiesti cu 25% pana la 20.000 mp. Detinem si un hub inchiriat in Cluj, de 1000 mp si luam in calcul extinderea in tara. Suntem atenti si la Constanta, desi in ultimul timp traficul a stagnat”, a declarat Emil Ion, managing director Wim Bosman.

Volumele catre Rusia si Ucraina au scazut

Citeste si:

Potrivit Wim Bosman, activitatea de transport in relatia cu Rusia si Ucraina este in scadere din cauza deprecierii monedei. Compania are un hub la Kiew.

Acciza la carburanti

Acciza la carburanti, a determinat compania sa atenueze cresterea costurilor printr-un grad de incarcare mai mare pe camion, de la 75% la 85%. Autovehiculele care fac transport international alimenteaza dupa majorarea preturilor la carburant numai in Austria, unde este o diferenta de pret de 14%.

Companie cu actionariat romano-olandez Wim Bosman Romania a fost infiintata in 1992 in Ploiesti pentru transport international in mod direct pe relatia Romania-Olanda. In anul 2000, afacerea romaneasca a fost cumparata de Wim Bosman si a inceput activitati noi, precum comisionar vamal si grupaj. In 2005, compania a inceput sa ofere si servicii logistice.
Compania face parte din grupul olandez Wim Bosman, companie cu prezenta internationala, activa cu 23 de divizii in noua tari si o cifra de afaceri anuala de peste 250 milioane euro. Incepand cu 2011, Wim Bosman a devenit subsidiara din Europa a Mainfreight, grup logistic neozeelandez prezent in Oceania, Asia, USA si Europa prin 221 filiale, peste 5.200 de angajati si o cifra de afaceri anuala de 950 milioane euro.