Intrebat daca autostrada Sebes-Turda va fi terminata in timp util si daca nu exista riscul sa se piarda banii europeni, ministrul Transporturilor a raspuns ca nu exista niciun risc, deoarece legislatia europeana permite sa se opteze pentru "fazarea geografica si tehnologica a oricarui proiect.

"Pe 10 mai la Turda vom da ordinul de incepere a lucrarilor pe Sebes-Turda. (...) Nu exista niciun risc sa se piarda bani europeni. In memorandumul care priveste strategia de absorbtie, conform legislatiei europene, ni se permite ca in septembrie 2015, vazand exact care este stadiul de constructie, sa optam pentru fazarea geografica si tehnologica a oricarui proiect. Deci daca Sebes –Turda nu se termina pana in decembrie 2015, este suficient sa informam Comisia Europeana despre partile pe care reusim sa le finalizam, urmand ca restul sa fie terminat din banii aferenti lui 2014 - 2020. Este o procedura foarte simpla, verificarea comisiei vine in martie 2017 si nu se pierd bani, tocmai de aceea s-a votat si memorandumul pentru a se vota strategia de absorbtie", a afirmat Sova.

Intrebat daca mai sunt probleme cu licitatiile organizate pentru aceasta autostrada, Sova a raspuns ca pentru loturile 3 si 4 s-au semnat contractele si se da ordinul de incepere a lucrarilor, iar pentru 1 si 2 vor mai fi facute doua reevaluari foarte simple, care se vor finaliza in cinci sau sase saptamani.

Citeste si:

CNADNR a selectat in decembrie 2013 constructori romani, italieni si austrieci pentru constructia autostrazii Sebes-Turda, cu o lungime de 70 de kilometri, iar pretul pe kilometru este de 6 milioane de euro.

In aprilie, dupa ce instanta a respins contestatiile privind loturile 3 si 4 ale autostrazii Sebes-Turda, CNADNR a semnat contractele pentru proiectarea si executia acestora, constructorii italieni si austrieci selectati urmand sa primeasca, in total, 1,1 miliarde lei (aproape 250 milioane euro), inclusiv TVA, pentru aceste proiecte.

Contractul pentru lotul 3, cu o lungime de 12,4 km, a fost atribuit asocierii italiene Tirrena Scavi - Societa Italiana per Condotte d’Acqua si are o valoare de 420,5 milioane lei, fara TVA. Al patrulea tronson al autostrazii, de 16,3 km, va fi construit de PORR Construct - PORR Bau (Austria) in baza unui contract de 470 milioane lei, fara TVA. Pentru celelalte doua tronsoane se asteapta hotararea instantei. Finantarea este asigurata din fonduri europene (85%) si bani de la bugetul de stat.