Vanzarile de autoturisme noi au crescut in Franta cu 5,8%, la 166.968 unitati, scrie Mediafax.
Cota de piata a marcii Dacia a crescut de la 4,91% in aprilie anul trecut la 6,76%, arata date publicate de Asociatia Constructorilor Francezi de Automobile.
Doar marcile Renault (cota de piata de 18,91%), Peugeot (16,91%), Citroen (13,1%) si Volkswagen (8,18%) au avut vanzari mai mari decat Dacia in aprilie.

Vanzarile marcii Renault au urcat cu 11%, la 31.578 unitati, in timp ce rezultatul grupului francez cu acelasi nume, care detine si Dacia, s-a imbunatatit in aprilie cu 18,4%, la 42.865 unitati.
Producatorii francezi Peugeot-Citroen si Renault controleaza impreuna 55,73% din piata locala, fata de 53,2% in aprilie anul trecut.
Mai multe marci cu vanzari reduse au inregistrat cresteri mai puternice decat Dacia in luna aprilie. Astfel, inmatricularile Lancia (parte a grupului Fiat) au urcat de peste doua ori, la 789 masini, cele ale Lexus (marca premium a Toyota) cu 51,5%, la 297 masini, cele ale Jeep (grupul Fiat) de peste doua ori, la 160 de unitati, iar cele ale Infiniti (marca premium a Nissan) de aproape cinci ori, la 54 de masini.
In primele patru luni ale anului, inmatricularile Dacia au crescut de asemenea puternic, fiind devansate doar de cateva marci cu vanzari reduse.
Vanzarile Dacia au avansat cu 30,6% in ianuarie-aprilie, fata de aceeasi perioada a anului trecut, la 39.636 masini. Cota de piata a Dacia a urcat de la 5,13% in primele patru luni ale anului trecut la 6,46%.
Doar marcile franceze Renault (19,66%), Peugeot (17,02%), Citroen (13,18%), precum si cea germana Volkswagen (7,85%) au cote de piata mai mari decat Dacia.
Piata franceza a crescut cu 3,7% in primele patru luni, la 613.577 autoturisme.
Mai multe marci cu prezenta redusa pe piata franceza au inregistrat cresteri ale vanzarilor mai puternice decat Dacia. Astfel, inmatricularile Lancia au avansat de aproape doua ori, la 2.405 unitati, cele ale Lexus cu 39%, la 1.069 masini, iar cele ale Infiniti de peste sase ori, la 218 masini.
Grupurile Peugeot-Citroen si Renault detin impreuna 56,38% din piata franceza, fata de 53% in aceeasi perioada a anului trecut.
Vanzarile marcii Renault au urcat cu 8,9% in primele patru luni, la 120.616 unitati, iar cele ale grupului Renault au avansat cu 13,5%, la 160.252 masini.
Dacia este prezenta si in topul celor mai bine vandute modele din Franta, cu Dacia Sandero intre primele zece, alaturi de noua modele ale marcilor locale Renault, Peugeot si Citroen. Sandero s-a situat in primele patru luni pe locul sase, cu 17.516 unitati, reprezentand cota de piata de 2,9%.
In top 100 se afla si Duster pe locul 11 (15.246 unitati si cota de piata de 2,5%), Logan MCV II locul 53 (2.697 de masini, cota de 0,4%), precum si Dacia Lodgy pe pozitia 60 (2.432 unitati, cota de 0,4%).
Pe segmentul autovehiculelor comerciale usoare, inmatricularile Dacia au crescut cu 6,6%, la 339 masini, in timp ce in primele patru luni vanzarile marcii se afla in scadere cu 0,4%, la 1.215 unitati.
Franta este cea mai mare piata a Dacia, cu cu aproape 94.000 de masini vandute anul trecut.