In perioada corespunzatoare a anului trecut, producatorul german de automobile premium raporta vanzari de 17,5 miliarde euro si un profit net de 1,31 miliarde euro.

Grupul BMW, care include marcile BMW, Mini si Rolls Royce, a livrat in primele trei luni din acest an peste 487.000 automobile, cu 8,7% mai multe decat in perioada similara a lui 2013, potrivit raportului financiar prezentat marti de companie.

Profitul inainte de dobanzi si taxe (EBIT) a urcat cu 2,6% in perioada analizata, la 2,09 miliarde euro, depasind estimarile analistilor intervievati de Bloomberg.

Vanzarile marcii BMW au urcat cu 12% in primul trimestru, la 428.259 unitati, compania mentinandu-se astfel pe prima pozitie la nivel global in topul producatorilor de automobile de lux, urmata de Audi, parte a grupului Volkswagen, si Mercedes-Benz, controlata de grupul Daimler.

Evolutia vanzarilor BMW a fost sprijinita in principal de modelele SUV, cu cresteri de 15% pentru X1, 11% pentru X3, respectiv 14% pentru X5.

Atat Audi, cat si Mercedes au ca tinta preluarea primei pozitii in topul mondial pana in anul 2020.

Citeste si:

BMW a confirmat marti tinta de profit pentru acest an, vizand "o crestere semnificativa", de aproape 10%, a profitului inainte de taxe fata de nivelul de 7,9 miliarde euro inregistrat in 2013. In primul trimestru, profitul inainte de taxe al grupului a urcat cu 8,1%, la 2,16 miliarde euro.

Compania a pregatit 16 lansari pentru acest an, atat modele noi, cat si noi variante ale celor existente.
BMW a majorat in ultimii ani investitiile in dezvoltarea de tehnologie si modele noi, precum si in productie, in incercarea de a-si conserva pozitia de lider.

Audi va lansa in acest an 17 automobile, inclusiv un nou model TT.

Mercedes a promis 30 de modele noi pana la sfarsitul deceniului.

Segmentul autovehiculelor electrice a fost o zona de interes major pentru BMW in ultimii ani, compania lansand in noiembrie anul trecut modelul de oras i3 si pregatind pentru acest an un "supercar" electric, i8. Compania a reiterat, marti, ca produce 100 de automobile i3 pe zi pentru a tine pasul cu cererea.

BMW investeste 1 miliard de dolari pentru extinderea cu 50% a productiei de la fabrica din Carolina de Sud, SUA, unde asambleaza automobile SUV. De asemenea, grupul ia in calcul deschiderea unei a doua fabrici in America de Nord.