Acest pas contribuie intr-o mare masura la strategia grupului MOL pentru segmentul rafinare si marketing (Downstream) de a spori prezenta pe piata, acoperirea geografica si numarul de clienti. Preluarea activitatii de vanzari engros de carburanti de la Eni, in tarile respective, este de asemenea inclusa in acest acord.
“Grupul MOL va detine a doua mare retea de benzinarii din Cehia. MOL isi largeste semnificativ acoperirea geografica in Romania si face un pas inainte in ceea ce priveste perceptia brandului in Slovacia”, a declarat Lars Höglund, senior vice president pentru divizia de retail a grupului MOL.
Prin integrarea celor 42 noi benzinarii, MOL Romania va ajunge la o retea de 189 unitati.
Pozitia grupului MOL in Cehia va fi puternic sustinuta prin aceasta achizitie: cele 125 noi benzinarii, alaturi de cele 24 sub marca Slovnaft si cele 125 statii PAP Oil, vor majora cota de piata la peste 10%. Vanzarile medii ale retelei nou achizitionate reprezinta aproape dublul mediei nationale.
In Slovacia, reteaua Grupului MOL va ajunge la 253 unitati. Cele 41 benzinarii nou integrate vor contribui la imbunatatirea vanzarilor medii si a portofoliului de produse si servicii destinate clientilor.
MOL a convenit sa achizitioneze si participatia Eni in Ceska Rafinerska (CRC); Unipetrol, ca actionar majoritar al CRC, detine dreptul de preemptiune pentru actiunile CRC.
Grupul MOL este o companie multinationala integrata si independenta, cu sediul central in Budapesta, Ungaria. Are operatiuni in peste 40 de tari si aproximativ 29.000 de angajati in intreaga lume.

Grupul controleaza patru rafinarii si doua unitati petrochimice la nivelul managementului integrat al lantului de aprovizionare, in Ungaria, Slovacia si Croatia. Compania are, de asemenea, o retea de peste 1.700 de benzinarii in Europa Centrala si de Sud-Est, in 11 tari, dintre care 147 in Romania.