Cresterea a fost mai pronuntata pentru Opel (107%), in primele sase luni ale anului fiind comercializate 4.813 automobile, comparativ cu cele 2.321 vandute in prima jumatate a lui 2005.

Motorul cresterii puternice a fost vechea generatie a modelului Astra Classic, vanzarile caruia aproape ca s-au triplat la 2.270 de unitati. Ca sa sporeasca interesul romanilor pentru acest model, GM Romania a redus preturile cu intre 1.000 si 1.500 de euro. Noua generatie Opel Astra a avut vanzari de 1.035 de unitati in primele sase luni ale anului.

Marca Chevrolet a avut vanzari de 2.743 de unitati in primul semestru din 2006, iar per total, GM Romania a vandut 7.556 de autovehicule, aproape dublu fata de cele 3.946 comercializate in prima jumatate a lui 2005.
Luna trecuta, romanii au cumparat 872 de masini Opel si 521 Chevrolet.

Directorul de marketing al GM Romania, Cristian Oltean, a declarat in urma cu o saptamana pentru NewsIn ca tinta de vanzari a marcii Opel pentru 2006 a fost ridicata la 9.500 de unitati, de la cele 8.000 prognozate. Compania vrea sa vanda in total anul acesta pe piata romaneasca 16.500 de automobile, tintind o cota de 6% din piata, comparativ cu 4% la finele lui 2005.

Cristian Oltean a spus ca schimbarea a fost dictata de nivelul foarte bun al vanzarilor de anul acesta, cat si de cele 3.500 de comenzi pe care cei 21 de dealeri din tara le vor onora in urmatoarea luna. Opel asteapta o crestere a vanzarilor si din cele aproape 1.200 de locuri primite in programul de innoire a parcului auto gestionat de Administratia Fondului pentru Mediu.

GM paraseste Portugalia pentru Spania

General Motors va inchide centrul de productie din Portugalia, incepand din luna decembrie, pentru a transfera productia de autovehicule Combo la centrul mai mare din Zaragoza /Spania/, informeaza vice-presedintele GM pe Europa, citat de AP.

Citeste si:

Portugalia va pierde astfel 1.200 locuri de munca, a declarat vice-presedintele GM pentru Europa, Eric Stevens.

Centrul de productie din Azambuja, localitate situata in apropierea Lisabonei, producea anual 75.000 de autovehicule comerciale Combo anual si dispunea de 1.200 de angajati.

"GM Europe a decis sa transfere productia de Combo la fabrica din Spania din cauza faptului ca problemele de logistica si costurile ridicate fac fabrica portugheza mai putin competitiva", a declarat Stevens. Data inchiderii initiale din luna octombrie a fost amanata pentru decembrie.

Decizia a fost dificila, dar costurile ne obliga sa ne mutam la Zaragoza, a precizat presedintele pe Europa al GM, Carol-Peter Forster. Costa cu 500 euro (632 dolari) mai mult fabricarea unui autovehicul in Portugalia decat in oricare fabrica din Europa, au indicat reprezentantii GM.

Miscarea inspre Spania face parte din strategia de consolidare a GM, a precizat analistul Stephen B. Cheetham de la Sanford C. Bernstein Ltd. din Londra. "Cu siguranta ca exista alte fabrici care sunt mai costisitoare, de exemplu cele britanice. Ce vrea GM este sa consolideze productia dintr-o unitate mai mica in una mai mare. Trebuie sa fabrici cel putin 150.000 de autovehicule pentru a fi eficient, iar Azambuja produce doar 70.000, in timp ce Zaragoza 400.000", a adaugat Cheetham.

Decizia pune capat lungilor discutii dintre GM si guvernul portughez, care a incercat diverse solutii de reducere a costurilor pentru pastrarea fabricii in Portugalia. GM a decis ca aceste costuri nu pot fi reduse in Portugalia, compania incercand sa ajute guvernul sa identifice alti investitori pentru a garanta tranzitia pentru cei ramasi fara loc de munca. Una dintre promisiunile de sprijin ale GM a fost si respecializarea muncitorilor. GM dispune de 64.500 de angajati in centrele de productie din Europa.