Dan Sova a spus, intr-o conferinta de presa la Medias (judetul Sibiu), dupa o vizita pe lotul trei al autostrazii Sibiu-Orastie, ca despre lucrarile la autostrada Sibiu-Orastie "trebuie retinute cateva aspecte", scrie Mediafax.

"Trebuie sa spunem ca si constructorii au avut o parte de dreptate, spunand ca nu aveau cum sa realizeze proiectul pana in aprilie 2013, cum a fost initial creat. Iata ca a fost un complet arbitral care a spus ca termenul normal de realizare este noiembrie 2014", a declarat Sova.

Acesta a afirmat ca, in urma vizitei facute pe santierul lotului trei al autostrazii Sibiu-Orastie, a constatat situatia concreta, care a dus la intarzieri.

"Cred ca vizita a fost interesanta, pentru ca ati vazut si dumneavoastra situatia concreta, terenul pe care sunt obligati sa lucreze. Departe de mine sa iau apararea constructorilor. Eu sunt foarte rau cu ei in general, dar am incercat sa-mi explic si eu. Terenul este foarte faramicios, n-are piatra in el deloc. Este o problema, nu este usor de lucrat", a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, statul trebuie sa plateasca suplimentar constructorului doar 26 de milioane de lei, fata de 365 cat i s-a cerut initial.

In final, Sova a anuntat ca, daca noul termen de finalizare a lotului trei al autostrazii nu va fi respectat, constructorilor "li se vor aplica sanctiunile contractuale de rigoare".

Tot vineri, Dan Sova se declara "circumspect" ca lucrarea va fi terminata pana la termenul din 15 noiembrie si le cerea constructorilor "mai multa agitatie pe santier".

Sova le-a cerut celor de la CNADR si Drumuri Nationale Sibiu sa se "tina de capul constructorilor", astfel incat termenul sa fie respectat. De asemenea, Sova a promis ca in "doua-trei saptamani" va reveni pe santier pentru reevaluarea situatiei.

Citeste si:

Contractul cu italienii de la Impregilo - Salini pentru constructia lotului 3 al autostrazii Orastie - Sibiu, cu o lungime de 22 kilometri, nu a fost reziliat de Compania de Drumuri, constructorii asumandu-si finalizarea lucrarii fara costuri suplimentare. Constructorul si-a asumat finalizarea a 16 kilometri neafectati de alunecarile de teren la 15 iulie, urmand ca la jumatatea lunii noiembrie sa fie incheiate lucrarile pentru diferenta de 6 kilometri cu probleme, fara costuri suplimentare pentru CNADNR, declara in 1 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Sova, intr-o conferinta de presa.

Premierul Victor Ponta declara, in 4 aprilie, ca lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie va fi finalizat in acest an, iar compania de constructii care realizeaza acest tronson s-a angajat sa il termine fara noi sume de bani din partea statului roman, termenul fiind luna decembrie.

Intrebat, atunci, intr-o conferinta de presa, cand va fi terminat lotul 3 al Autostrazii Sibiu-Orastie, premierul Victor Ponta l-a intrebat, la randul sau, pe ministrul Transporturilor, Dan Sova, prezent in sala, iar acesta a raspuns ca termenul este decembrie 2014.

"Din pacate, compania care a executat, stiti foarte bine, a avut o problema tehnica pe sase kilometri unde s-a daramat dealul si in baza ultimelor negocieri si angajamente anul acesta vor face, fara acele noi sume de bani din partea statului roman", spunea Ponta.

Ulterior, in 24 aprilie, ministrul Transporturilor, Dan Sova, declara, la Simeria, intr-o conferinta de presa, ca lotul 3 al autostrazii Orastie - Sibiu, singurul care mai trebuie dat in folosinta intre cele doua localitati, va fi gata in 15 noiembrie, conform angajamentului luat de constructorul italian.

Contractul pentru acest tronson a fost semnat in mai 2011, avand o valoare de 182,9 milioane de euro.

CNADNR a inaugurat la finele anului trecut loturile 1,2 si 4 ale acestei autostrazi, cu o lungime totala de 60,5 kilometri, realizate in urma unei investitii totale de 1,46 miliarde lei (326,5 milioane euro), fara TVA.

Directorul CNADNR, Narcis Neaga, declara in decembrie ca tronsonul 3 va fi deschis in septembrie 2014, deoarece pe acest lot au aparut "probleme tehnice grave", respectiv alunecari de teren.