Dan Sova a declarat, la Cluj-Napoca, intr-o conferinta de presa, ca lucrarile la primul segment al acestui tronson vor incepe in noiembrie, iar la cel de-al doilea in toamna anului viitor, scrie Mediafax.

"Tronsonul Nadasel - Suplacu de Barcau din Autostrada Transilvania, cu o lungime de 93 de kilometri, va fi primul finantat integral din acciza majorata la combustibil, care aduce in plus la bugetul de stat circa 500 de milioane de euro pe an. Avem aici doua tronsoane, Nadasel - Mihaiesti, cu o lungime de 17,8 kilometri, unde lucrarile vor incepe in noiembrie 2014, si tronsonul Mihaiesti - Suplacu de Barcau, de 75 de kilometri, unde vom incepe lucrarile in toamna anului 2015, termenul de finalizare fiind de doi ani. Costul lucrarilor la tronsonul Mihaiesti - Suplacu de Barcau ar putea fi de 500 de milioane de euro”, a spus ministrul Transporturilor.

Potrivit acestuia, pe urmatorul tronson, de la Suplacu de Barcau pana la Bors, de 64 de kilometri, care are un grad de realizare de 52 la suta, vor incepe lucrarile in octombrie si vor fi finalizate in termen de doi ani.

"Tronsonul Suplacu de Barcau - Bors va costa 230 de milioane de euro”, a spus Sova.

Citeste si:

Dan Sova a afirmat ca un alt tronson din Autostrada Transilvania, cel de la Campia - Turzii la Targu Mures, cu o lungime de 53 de kilometri, va intra in lucru in perioada urmatoarele, finantarea fiind asigurata din fonduri europene.

Proiectul autostrazii Brasov-Bors, denumit Autostrada Transilvania, a fost aprobat in 2003 si inceput in 2004, in baza unui contract de 2,2 miliarde de euro incheiat cu Bechtel, care trebuia executat pana in 2012. Contractul a suferit in decursul timpului mai multe modificari si a fost reziliat in mai 2013.

Pentru doar 52 kilometri realizati, reprezentand 12,5% din lungimea totala a autostrazii, de 415 kilometri, statul roman a platit 1,2 miliarde de euro companiei americane.

Sursa foto: Autostrada, Shutterstock