VW, care detinea deja doua treimi din Scania, a atras sustinerea a 90,47% dintre actionarii acesteia, iar acest fapt permite grupului german sa ii oblige pe ceilalti proprietari de titluri sa renunte la acestea si sa delisteze ulterior compania, transmite Bloomberg, potrivit Mediafax.

VW, cel mai mare producator auto european, a dorit sa integreze deplin Scania pentru a imbunatati cooperarea intre compania suedeza, compania MAN din Munchen, la care detine controlul, si propria marca de vehicule comerciale.

Grupul german a oferit pe 21 februarie 6,7 miliarde de euro pentru a prelua 37% din actiunile pe care nu le detinea inca la Scania. Pe 30 aprilie, VW a prelungit cu 30 de zile termenul limita al ofertei, dupa ce a obtinut sprijinul actionarilor in proportie de 88,25%. Grupul german a refuzat sa imbunatateasca propunerea, care este cu 36% peste pretul de inchidere al tranzactiilor dinaintea ofertei facute pe 21 februarie.

Alecta, un fond de pensii suedez care detine 2,04% din actiunile Scania, a acceptat marti oferta VW, despre care anterior a sustinut ca este prea scazuta.

Preluarea integrala a Scania finalizeaza eforturile incepute in 2006, de creare a unei divizii de camioane de anvergura globala, care sa concureze cu liderii Daimler si Volvo.

Citeste si:

"Divizia de vehicule comerciale devine tot mai mult al doilea pilon important al grupului. Acum putem face urmatorul pas logic in strategia de consolidare a integrarii operationale", a declarat directorul general al VW, Martin Winterkorn, la reuniunea anuala a grupului, de la Hanovra.

VW a obtinut deocamdata avantaje financiare limitate din miliardele de euro investite in Scania si MAN, actionarii minoritari ai companiilor fiind impotriva eforturilor de folosire in comun a tehnologiei, pentru cresterea profitului.

Operatiunile combinate ale producatorilor de camioane din cadrul grupului VW ar depasi insa Daimler si Volvo, devenind cel mai mare producator de camioane din Europa.

Pentru a finanta preluarea Scania, VW intentioneaza sa vanda actiuni preferentiale in valoare de 2 miliarde de euro, sa emita obligatiuni hibrid de 3 miliarde de euro si sa cheltuiasca 2 miliarde de euro din rezervele financiare ale grupului.

La sfarsitul lunii martie, VW detinea lichiditati de 17,7 miliarde de euro.