Discutiile s-au concentrat pe argumentul reducerii costurilor conform previziunilor , promovat de oamenii de finante ai grupului geraman, contra dorintei presedintelui companiei, Wolfgang Bernhard, care doreste renasterea modelelor reprezentative ale brandului. Scirocco a fost lansat pe piata in anii 70 si si-a atins apogeul in anii 80. Cel mai mare producator auto european a incetat productia la modelului Scirocco in 1992, dupa aproape 20 de ani de productie.

Scirocco nu a fost un succes comercial, ci unul de imagine. In intreaga sa existenata, coupeul german s-a vandut in 150 de mii de copii. In ciuda acestui rezultat, Scirocco are potential, spun voci din interiorul VW, ajutat de o promovare pe masura ar pute atinge sume record, chiar si in America.

Dupa cum StiriAuto a anuntat, Scirocco se va produce in Portugalia, incepand cu 2008, la aceasi fabrica unde se produce modelul Eos. Cele doua masini vor fi produse in Portugalia datorita costurile mult mai mici decat in Germania. Scirocco este construit pe platforma Golf-ului care va fi dotata cu gadget-uri specifice coupe-urilor. Surse din interiorul grupului german sustin ca Scirocco va imprumuta caracteristici ale celui mai nou model Audi TT si va costa aproximativ 22 de mii de euro.