Pe 2 iulie 1999, Dacia semna contractul de privatizare prin care Renault devenea actionar majoritar cu 51% din actiunile companiei romanesti.

Renault anunta la acel moment ca va produce la uzina din Pitesti masina de 5.000 euro, insa nu a reusit, primul autoturism a costat 5.400 euro. Cu toate acestea, designul Logan si motorizarile francezilor au determinat multi romani sa cumpere autoturismele de la Mioveni.

Dupa doar cinci ani de colaborare, vehiculele platformei X90 (platforma Logan) au ajuns sa fie vandute pe 70 de piete ale lumii, din care in 60 de tari sub marca Dacia.

Citeste si:

Impreuna cu Renault, Dacia a fabricat la Mioveni intre anii 1999 si 2014 aproximativ 3 milioane de autoturisme. Anul acesta, uzina a sarbatorit productia a 5 milioane de unitati fabricate in 48 de ani de la infiintare. In prezent, capacitatea uzinei de la Mioveni este de 350.000 de vehicule anual, din care peste 90% ajung la export.

Uzina auto de la Mioveni, fondata in anul 1966, a atins o productie de 1 milion de autovehicule in 1985, doua milioane de vehicule in 1998, 3 milioane in 2007, 4 milioane in 2011 si 5 milioane in 2014.

In infograficul de mai jos gasiti cele mai importante momente din istoria aliantei Dacia-Renault.