"Am solicitat si constructorului Tirena Scavi (de pe lotul 2 al autostrazii Timisoara-Lugoj - n.r.) si constructorului Selina de pe Lugoj-Deva, lotul 2, sa urgenteze lucrarile in asa fel incat sa nu se faca proiectul in 30 de luni, ci mai repede. Daca nu vor reusi sa termine pana in decembrie 2015, in septembrie 2015 vom proceda la «fazare» (in functie de stadiul lucrarilor la acea data - n.r.). Avem un memorandum deja aprobat in Guvern, Comisia Europeana a aprobat «fazarea» geologica propusa de noi, a proiectelor, in asa fel incat sa fie finantate si din alocarea 2007-2013 si din alocarea 2014-2020, dar in acelasi timp ne bazam pe forta de lucru a companiilor", a declarat Dan Sova, duminica, la Recas (Timis).

Ministrul a mai spus ca a discutat si cu omologul sau din Ungaria despre autostrada care va fi construita de tara vecina pana la granita cu Romania si ca aceasta va fi finalizata cu aproximativ noua luni mai depede decat cea din tara noastra.

"Ei vor ajunge cu autostrada la granita cu noua luni inaintea noastra. Am avut mai multe discutii. Ei nu au spatii de parcare a TIR-urilor pe perioada in care nu se trece la granita, facem totul la noi. A fost o discutie intreaga si sunt intalniri periodice cu colegii din Ungaria", a mai spus Sova.

Citeste si:

Dan Sova a facut si o vizita la lotul 2 al autostrazii Timisoara-Lugoj care se afla in lucru si s-a aratat nemultumit de faptul ca nu a fost intampinat de reprezentantii constructorului si ai Directiei Regionale de Drumuri Timisoara.

"Pe Timisoara- Lugoj lotul 2 am fost pe autostrada fara prezenta sefului Regionalei de Drumuri Timis, lucru pe care il consider inacceptabil, fara prezenta unor reprezentanti ai constructorului Tirena Scavi de la Bucuresti, lucru pe care de asemenea il consider inacceptabil si fara prezenta unitatii de implementare proiect a CNADNR central de la Bucuresti, lucru pe care, de asemenea, il consider inacceptabil. Toate cele trei lucruri vor fi luate in discutie, in cursul zilei de luni, la nivelul CNADNR si vom lua masurile de rigoare, fireste, mai putin impotriva constructorului Tirena Scavi, pe care il vom informa ca atunci cand vom veni sa vedem care este stadiul lucrarilor asteptam sa fie prezent un reprezentant oficial care poate raspunde de actiunile companiei, altfel incepem sa avem indoilei asupra modului in care isi executa indatoririle asupra lucrarii pe care o au", a mai spus Sova.

Lotul 2 al autostrazii Timisoara- Lugoj are o valoare totala de 423.356.307,32 lei fara TVA. Finantarea este asigurata din Fonduri Europene (Fonduri de Coeziune – 85 la suta) si fonduri de la bugetul de stat (Guvernul Romaniei -15 la suta). Acest tronson va avea 25,6 kilometri, zece poduri si podete si 15 pasaje rutiere. Primul tronson al acestei autostrazi a fost deschis circulatiei in octombrie 2012, fiind realizat de asocierea Spedition UMB - Tehnostrade - Carena SpA Impresa di Construzioni.