Un studiu initiat in Marea Britanie a scos la iveala faptul ca serviciile de proasta calitate oferite de catre delaerii si distribuitorii auto conduc la scaderea vanzarilor pe acest segment. Comportamentul face practic inutile eforturile constructorilor auto care investesc sume uriase in campanii publicitare. Studiul a aratat ca majoritatea clientilor potentiali nu mai revin in showroomuri dupa primul contact cu oamenii de vanzari. Rezultate similare s-au inregistrat la aplicarea aceluiasi chestionar si in alte tari europene.

Subiectii cercetarii au fost membrii personalului din showroomuri care au fost intervievati de catre operatori ce pozau in clienti interesati sa achizitioneze o masina. O a doua categorie de intervievati a fost cea a persoanelor care iesau din magazinele delaerilor. Problemele cele mai frecvente intampinate de cei din urama constau in: timpul lung de asteptare pana la aparitia unui vanzator sau o slaba pregatire tehnica a dealerilor.

Rezultatele cele mai slabe le-au reusit dealerii din Franta, unde cele mai bine vandute cinci branduri sunt: Renault, Peugeot, Citroen, Volkswagen si Ford. La iesirea din showroom-urile frantuzesti doua persoana din trei erau decise, totusi, sa revina pentru achizitionarea efectiva a unei masini.

Ca rezultat calitativ, studiul a reliefat ca oamenii de vanzari au fost foarte prost pregatiti atunci cand li s-a cerut sa recomande cel mai bun model pentru necesitatile clientului. In schimb, vanzatorii au marsat puternic pe vanzarea modelelor propuse spre vanzare de producator.

La polul opus se afla germanii unde doar o persoana din cinci nu mai dorea sa se intoarca in showroom sau a avut o parere proasta despre delaler.

Autorii sondajului au concluzionat ca la nivelul intregii Europe clientii sunt mai bine instruiti ca in urma cu cativa ani, astfel ei pot percepe usor momentul in care dealerul incearca sa-i vrajasca.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri