Chiar daca nu am simtit puterea unui Porsche, fiecare dintre cele 10 autoturisme ne-au smuls un zambet de fiecare data cand am schimbat masina. Indiferent de culoare, model, cand te apropii de portiera unui Porsche ai un sentiment de placere si de abia astepti sa te pui in miscare.

Ca in fiecare an nu putea lipsi un model cu un pret de peste 100.000 de euro, anul acesta cel mai scump exemplar a fost Porsche 911 Carrera 4 (136.300 euro cu TVA), cu un motor de 3,4 litri 350 CP, care atinge 100 km/h in 4,7 secunde si ajunge la o viteza maxima de 283 km/h.

O noutate absoluta la Porsche Roadshow 2014 a fost modelul Macan, un SUV mai mic decat Cayenne, care ar putea ridica vanzarile marcii germane sport in Romania la un nivel record, pentru ca asteptarile sunt comenzi de 8-10 unitati pe luna.

Porsche Macan, lansat in Romania

Porsche Macan, lansat in Romania

Citeste si:

Macan este un SUV interesant ca design, insa la volan parca nu transmite acelasi lucru cu restul modelelor Porsche, nu este la fel de confortabil precum Cayenne si nici nu are o amprenta sport. Pe hartie cele trei motorizari (diesel 258 CP, benzina 340 CP si 400 CP) ne arata ca modelul accelereaza intre 4,6 secunde si 6,3 secunde. Transmisia integrala este dotare de serie. Pretul in Romania este intre 64.590 euro cu TVA si 87.900 euro cu TVA.

Pe langa noutatea Macan, am avut ocazia sa conduc pentru prima data un Porsche cu transmisie manuala, Cayman S 325 CP. Experienta a fost foarte interesanta, de fiecare data cand am schimbat treptele mi-am adus aminte de modelele din anii 70-80, pe care le-am vazut expuse in muzeul Porsche de la fabrica din Leipzig. Cutia manuala pe un Porsche nou este asemanatoare cu cea automata, poti sa te plimbi tot orasul cu treapta a doua.

Reportaj din Germania: fabrica de senzatii extreme in care sunt produse Porsche Cayenne si Panamera

Reportaj din Germania: fabrica de senzatii extreme in care sunt...

Cel mai atragator Porsche din coloana a fost probabil si cel mai ieftin, modelul cabrio Boxster 265 CP de culoare galbena, de unde putem trage concluzia ca nu conteaza cat dai pe un Porsche important este sa ai unul.