Conducerea diviziei europene a grupului american este increzatoare ca poate convinge cumparatorii sa plateasca mai mult pentru automobilele imbunatatite cu interioare din piele, accesorii cromate si servicii speciale pentru clienti, in cadrul unei noi marci, Vignale.In conditiile in care majoritatea companiilor concurente vaneaza acelasi tip de clienti, strategia este riscanta, iar castigatorii ar putea fi putini, avertizeaza analistii.

"Ma indoiesc ca producatorii de serie pot genera un volum considerabil pe segmentul premium. Patrunderea pe piata premium europeana este dificila", a declarat Nikolaus Lang, partener la Boston Consulting Group. Directorul general al Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, care la randul sau dezvolta brandurile de lux Alfa Romeo si Maserati pentru cresterea marjei de profit, este sceptic de incercarcarile de imbunatatire a brandurilor de serie in versiuni premium."Acele branduri care se afla intre modele de serie si cele premium nu au picioare", a declarat Marchionne in aceasta luna, in fata investitorilor.

Succesul acestei strategii ar ajuta Ford sa asigure o profitabilitate durabila in Europa, piata care iese dintr-o perioada de sase ani de declin al vanzarilor. Ford nu a mai obtinut profit in Europa din 2010. Vanzarile companiei americane pe piata europeana ar putea creste cu 25%, la 1,65 de milioane de automobile, pana in 2020, potrivit companiei de cercetare a pietei IHS Automotive, Ford urmand sa lanseze cel putin 25 de modele noi sau imbunatatite, pana in 2017.

Strategia nu va aduce insa beneficii daca Ford nu va putea sa mareasca si preturile. In primele patru luni ale anului, cota Ford pe piata europeana a revenit la 7,5%, de la 7,2%, datorita majorarii vanzarilor cu 11% fata de aceeasi perioada a anului trecut, potrivit datelor asociatiei ACEA.

Aceasta crestere se datoreaza probabil discounturilor mai mari oferite de Ford, comparativ cu companiile concurente. "Preturile sunt la fel de competitive cum erau in perioada cea mai dificila a crizei", a spus directorul de vanzari al Ford Europa, Roelant de Waard.

Citeste si:

Ford a cautat ani de zile o formula premium care sa functioneze pe piata europeana extrem de competitiva, prin intermediul diviziilor Volvo si Jaguar, la care ulterior a renuntat. In prezent, compania se concentreaza pe brandul propriu, avand drept tinta cumparatorii Ford instariti si soferii care se gandesc sa cumpere prima lor masina varf de gama.

Producatorul american are drept tinta si clientii brandurilor premium BMW, Audi si Mercedes-Benz. "Oamenii pornesc de la ideea ca va fi foarte greu sa vindem astfel de masini, dar nu este asa", a spus de Waard, explicand ca unul din sase proprietari de vehicule S-Max au condus inainte o masina de lux germana.

Ford urmeaza sa vanda in Europa, din 2015, si modelul sport Mustang si nu exclude introducerea ulterioara a brandului de lux Lincoln. Directorul general al Ford Europa, Stephen Odell, a declarat ca grupul este pe cale sa redevina profitabil in 2015 dar trebuie sa se dezvolte mai mult.

Ford nu este singurul producator auto cu ambitii pe segmentul premium. Grupul francez PSA/Peugeot-Citroen este mai avansat, cu lansarea marcii DS pe care directorul general Carlos Tavares vrea sa o separe de brandul Citroen.
Renault va debuta noua gama premium Initiale Paris cu noua generatie a vehicului minivan Espace, dupa ce a prezentat versiunea concept la salonul auto de la Frankfurt, din septembrie anul trecut.