Mondializarea face ca doua dintre cele mai frumoase decapotabile sa fie produse in peninsula Scandinava, acolo unde frigul este la el acasa mai tot anul. Volvo si Saab sunt insa doua companii care vand decapotabile in toata lumea, cu precadere in zonele cu clima blanda, unde oamenii se pot bucura de soare si vant usor. Specialistii spun ca o decapotabila este reusita atunci cand se bucura de apreciere pe vreme urata, cu plafonul deasupra habitatului. Pentru ca, in mod cert, producatorii au studiat mai mult calitatile masinii cu plafonul „in portbagaj”.

Cele doua suedeze sunt: Volvo C70 si Saab 9-3 (masina despre care am vorbit in urma cu cateva saptamani pe stiriauto.ro), modele care se vand cu sume incepand de la 35 de mii de euro. Pe langa dotari premium, ambele masini dovedesc grija scandinavilor pentru viata, oferind mai multe airbag-uri si sisteme complexe de control al franarii si al tractiunii.

Ambele masini – poate, tocmai pentru ca sunt facute in Suedia – ofera top-uri de calitate care permit folosirea modelelor si in anotimpurile reci sau ploioase.

Volvo C70

Despartindu-se de designul „dintr-o bucata” cu care isi obisnuise cumparatorii la mijlocul anilor 70, Volvo C70 are un design simplu, dar foarte elegant. Masina arata mult interes pentru detalii, volanul cu insertiile sale de metal dovedesc acest lucru.

Topul se pliaza (in trei) la o singura apasare de buton, iar in acelasi timp portbagajul se deschide pentru a-i face loc. Spectacolul nu tine, parca, decat o clipa.

Cu topul asezat deasupra pasagerilor masina nu mai arata a decapotabila, iar din interior vizibilitatea este foarte buna. Masina este propulsata de un motor in cinci cilindri care dezvolta 218 CP, iar transmisia – catre rotile din fata – se face cu ajutorul unei cutii automate in 5 trepte sau a unei cutii manulate in 6 trepte.

Citeste si:

Saab 9-3

Designul Saab-ului este la fel de elegant si vibreaza a spirit scandinav. Este poate mai traditional pentru ca pastreaza o parte din aspectul aerodinamic de avion, de unde a fost inspirat conceptul primului Saab. otorizarea Saab-ului este superioara modelului C70. Propulsorul este un V6 supraalimentat care dezvolta 250 CP, iar pentru transmisie se ofera, optional, o cutie de viteze cu 6 trepte.

Cu tractiunea pe rotile din fata, Saab 9-3 nu isi doreste sa depasasca un BMW la calitati sportive, insa e capabil sa ofere oricand o experienta sportiva celor ce doresc sa il puna la incercare.

Interiorul masinii este insa partea sa slaba. Cu toate ca au prevazut 9-3 cu toate sistemele necesare unui model de clasa lui, Saab-ul este inundat de plastic, element ce nu se gaseste la modelul C70 de la Volvo. Criticii pun acest aspect pe seama GM, proprietarii brandului Saab.

La fel ca la Volvo, acoperisul din material tecstil al Saab-ului se pliaza printr-o simpla apasare de buton, dar lipseste spectacolul. Chiar si asa ramane foarte eficient la orice factori de mediu: ploaie, vant, ninsoare sau orice forma de zgomot.

Dupa cele spuse mai sus va lasam pe voi sa decideti care masina este mai buna. In cele mai multe cazuri, insa, alegerea se bazeaza pe ratiuni legate de gust, nu pe gandiri de valoare.