Anul acesta vor fi mai putine companii pe piata de transport si logistica, estimata la peste un miliard de euro, intrucat numarul de firme mici a scazut in ultimii ani din cauza noilor taxe si a preturilor concurentiale, a declarat pentru wall-street.ro Tolga Oran, directorul regional de vanzari si marketing Gefco pentru zona CEBAME.

Wall-Street.ro: Ce asteptari aveti pentru piata de transport si logistica in acest an?

Tolga Oran: Opinia mea este ca anul acesta vor fi mai putine companii pe piata - mai multe companii mici, in special in domeniul transportului, au disparut in ultimii ani, sub presiunea conditiilor comerciale ale clientilor, impreuna cu noile taxe. Pe de alta parte, ma astept la o crestere globala a pietei, in ceea ce priveste veniturile, bazata pe doua principii - noile investitii industriale din Romania (care este considerata inca o piata profitabila si inca in curs de dezvoltare pentru investitii) si o mai buna intelegere, de catre tot mai multe companii, a importantei costurilor logistice in pretul final al produsului. In majoritatea cazurilor, se obtine o eficienta mai mare a costurilor pe partea de logistica prin externalizarea activitatilor catre un integrator logistic specializat. Gama activitatilor externalizate poate varia, desigur, in functie de industrie si activitatea specifica.

Wall-Street.ro: Piata de transport si logistica din Romania a depasit un miliard de euro?

Tolga Oran: Piata de transport si logistica din Romania este destul de dificil de definit in mod clar, deoarece exista multe companii cu activitati diferite. Insa, daca ne referim la piata, in ansamblu, cu jucatorii din toate sectoarele (operatori de logistica, transportatori, operatori feroviari, agenti de transport aerian & maritim, etc.), activitatea a depasit cu mult 1 miliard de euro.

Wall-Street.ro: Cum a fost activitatea Gefco in primele luni?
Tolga Oran:
Evolutia in primele 4 luni a fost pozitiva. Am inceput unele fluxuri noi, castigate la sfarsitul anului 2013. Ceea ce este interesant este ca am avut patru luni foarte ocupate, cu multe licitatii la care am participat. Pana acum, am castigat trei proiecte noi importante - insa preferam sa vorbim despre ele dupa ce fluxurile sunt implementate si complet functionale.

Wall-Street.ro: Intentionati sa faceti investitii in Romania si pe alte piete anul acesta?
Tolga Oran:
Anul trecut, am investit in noi locatii (o agentie de transport rutier in Craiova si un depozit in Arad) - ne-am crescut eficienta in ceea ce priveste acoperirea intregii tari. De asemenea, la nivelul grupului, am facut investitii in infrastructura IT. Anul acesta, avem implementata o structura de management regional mai puternica, asa ca vom investi in solutii regionale si pe mai multe tari si, desigur, in tari noi - sase filiale noi vor fi deschise in Europa Centrala - zona Balcani - Orientul Mijlociu in urmatorii doi ani.

Wall-Street.ro: Cand va asteptati la o crestere anul acesta, care este cea mai buna luna pentru transport si logistica?
Tolga Oran:
De obicei, cele doua perioade prospere in acest sector sunt lunile aprilie-mai si octombrie-noiembrie. Din punct de vedere statistic, luna octombrie este cea mai buna luna. De obicei, poate ajunge la o cifra de afaceri cu 20-30% peste media anului.

Wall-Street.ro: Ati castigat clienti noi anul acesta?
Tolga Oran:
Anul acesta, am castigat cateva proiecte noi. Am avut cativa clienti noi castigati la sfarsitul anului 2013 - precum DuPont Pioneer, din sectorul agricol, Rossini Sleeves, Zoppas, Delonghi sau Leman Industrie. In ultimii doi ani, ne-am diversificat considerabil portofoliul de clienti, din punct de vedere al industriilor. Pentru acest an, avem acelasi obiectiv de diversificare, cu accent pe dezvoltarea portofoliului de clienti in agricultura, retail, energie si industria petroliera.

Wall-Street.ro: Cine sunt clientii Gefco din industria auto?
Tolga Oran:
In strategia comerciala, avem patru linii de business care deservesc aceasta industrie – producatorii de automobile, importatorii de automobile, automotive (care include furnizorii de piese ai industriei auto) si Parcul auto & inchiriere. In Romania, colaboram atat cu producatori de automobile din Romania, Dacia si Ford, cat si cu o serie de furnizori de prim rang (producatori de piese auto care livreaza pentru uzinele producatorilor de automobile), precum Delphi, Valeo, Inergy, Takata, KSS, etc. Pe partea de logistica a vehiculelor finite, oferim servicii unor importatori si dealeri, precum Trust Motors (importator oficial al marcilor Peugeot si Citroen in Romania).

Expertiza noastra in domeniul auto variaza de la fluxurile inbound, de aprovizionare a fabricilor, la transportul si logistica vehiculelor finite si distributia pieselor de schimb - suntem principalul furnizor de logistica pentru industria auto din Romania. Anul trecut, am transportat in jur de 130.000 de vehicule finite. Avem o prezenta puternica si in alte sectoare: producatori industriali (Alro Vimetco, Timken, Ductil, etc.), producatori de electronice si electrocasnice (Electrolux, Beko, Arctic, Delonghi, Blachere Illumination, etc.) sau retail.

Wall-Street.ro: Ce activitate este mai profitabila, cea de transport sau de logistica?
Tolga Oran:
Gefco nu furnizeaza doar transport sau logistica, noi oferim solutii personalizate. Nu consideram ca este rentabil sa cumperi si sa vinzi un camion sau sa inchiriezi o anumita suprafata intr-un depozit, nici pentru noi, nici pentru clienti.Profitabilitatea pe care o obtinem rezulta din combinarea tuturor serviciilor logistice intr-o singura solutie optima.

Citeste si:

    Wall-Street.ro: Ce cifra de afaceri estimati ca va avea Gefco Romania anul acesta?
    Tolga Oran:
    Urmatorul nostru obiectiv este depasirea pragului de 50 de milioane - insa este dificil sa faci acum o estimare exacta a cifrei de afaceri pentru 2014 - avem mai multe proiecte mari care urmeaza sa fie demarate in lunile urmatoare. In anul 2013, rezultatele au fost mai bune in comparatie cu 2012, ne-am reluat ritmul de crestere, inregistrand o cifra de afaceri record de 47,65 de milioane, insa in aceste cifre puteti vedea si efectele efortului depus la finalul anului 2012. O noua agentie de transport rutier in Craiova, un nou depozit in Arad, certificarea Gefco Romania ca Operator Economic Autorizat (AEO) - acestea au fost cateva dintre principalele realizari ale ultimului an pentru Gefco Romania.

    Wall-Street.ro: Cati angajati aveti in Romania? Veti mai face angajari?
    Tolga Oran:
    104 angajati. De-a lungul anilor, numarul angajatilor a crescut in acelasi ritm cu evolutia afacerii. In mod clar, vom continua sa mai facem angajari si in 2014 si, de fapt, in acest moment, avem in jur de 5 posturi disponibile.

    Citeste si:

      In 2014, Gefco urmareste sa isi consolideze prezenta printr-o mai buna coordonare regionala. Regiunea CEBAME (care include Germania, Polonia, Republica Ceha, Austria, Ungaria, Croatia, Slovacia, Slovenia, Romania, Bulgaria, Turcia, Irak, Iran, Emiratele Arabe Unite) este una strategica pentru Gefco, deoarece exista un potential ridicat de dezvoltare, in special in Orientul Mijlociu.

      Cifra de afaceri totala a regiunii in 2013 a fost de aproximativ 700 de milioane EURO, cu aproape 1950 de angajati. De asemenea, aceasta este regiunea care face legatura intre Europa de Vest de Europa de Est, unde vedem o crestere a activitatii si un nivel ridicat de consum. Anul trecut, au fost deschise trei filiale noi doar in regiunea CEBAME (Croatia, Emiratele Arabe Unite si Irak) si avem in plan sa extindem aceasta regiune cu alte sase tari. Romania si alte tari din Europa de Sud-Est raman competitive in furnizarea de camioane pentru aceasta regiune.

      Subsidiara Gefco Romania a fost infiintata in anul 2005, numarand, in prezent, sapte locatii la nivel national: sediul central in Bucuresti, doua centre logistice in Bucuresti-Joita si Arad, trei platforme de transport rutier si trei platforme destinate logisticii pentru vehicule finite.

      Abonează-te pe

      Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

      Despre autor
      Cristian Gubandru
      Cristian este absolvent al Universității Româno-Americane și al unui MBA la Academia de Studii Economice (A.S.E.). Startul în jurnalism a fost în 2003 la agenția de presă Mediafax , parte a trustului MediaPro, pe poziția de redactor, iar mai târziu la agenția de presă NewsIn , parte din trustul de media Realitatea - Cațavencu, ca reporter și redactor șef al departamentului Companii. Pentru o perioadă scurtă de timp a scris pentru ziarul de...

      Te-ar putea interesa și:



      Mai multe articole din secțiunea Auto »



      Setari Cookie-uri