"A fost trimisa notificarea de reziliere a acestui contract, vineri, daca nu ma insel", a spus ministrul Transporturilor, Dan Sova, raspunzand unei intrebari pe aceasta tema. Sova declara la finele lunii martie ca acordul ar putea fi reziliat daca autoritatile nu ajung la o intelegere cu constructorii legata de pretul lucrarii. "Am cerut sa se faca o analiza care erau lucrarile care trebuiau facute in pretul initial si care sunt lucrarile suplimentare. Au cerut o suma mult mai mare, de altfel ne-au si dat in judecata. Pizzarotti a dat in judecata CNADNR pentru o suma consistenta, de 80 milioane lei. Este un proces pe rol in acest moment. Nu exista niciun fel de rezerva, am spus ca daca in urma negocierilor Pizzarotti intelege ca in pretul initial (...) sa rezolve cei 6,5 km este bine, daca nu, nu este exclus sa ajungem la reziliere si aici", a precizat Sova la momentul respectiv.

CNADNR isi propunea ca segmentul lipsa de 6,5 km al acestei autostrazi sa fie inaugurat in acest an, potrivit unui document din martie. In perioada 2012 si 2013, primii 6,5 kilometri ai acestei autostrazi, pe traseul Soseaua Petricani si centura Capitalei, au fost o victima a taierii investitiilor, sumele alocate fiind insuficiente pentru finalizarea tronsonului. In contextul reducerii finantarilor, CNADNR a prelungit in 2013 contractul de executie cu italienii de la Pizzarotti si Tirrena Scavi pana in aprilie 2015.

Lucrarile la autostrada Bucuresti-Ploiesti au fost impartite in doua sectoare, respectiv Bucuresti-Moara Vlasiei, executate de consortiul italian Impressa Pizzarotti/Tirrena Scavi, si Moara Vlasiei-Ploiesti (asocierea Spedition UMB/Pa&Co International/Euroconstruct '98/Com-Axa). Traficul pe autostrada Bucuresti-Ploiesti a fost deschis in vara anului 2012, cu restrictii de viteza, dupa mai multe amanari. Valoarea totala a lucrarilor a fost de 450 milioane euro.