La nivelul primelor cinci luni cresterea vanzarilor de autoturisme a fost de 29,8%, cu un plus 53,2% pentru cele autohtone si 21,7% pentru cele din import. In aceasta perioada, topul pe marci este condus de catre Dacia, cu 9.832 unitati vandute (32,6% din total), urmata de Volkswagen (2.995 unitati / 9,9%), Skoda (2.816 unitati / 9,3%), Ford (2.066 unitati / 6,8%), Renault (1.920 unitati / 6,4%) si Opel (1.221 unitati / 4%). Pe modele, Dacia Logan este cel mai bine vandut model in luna mai, dar si dupa cinci luni, urmat de Dacia Sandero, Dacia Duster, Skoda Octavia si Volkswagen Golf, potrivt Mediafax.

In ceea ce priveste productia, in mai s-au fabricat cu 1,6% mai putine autoturisme decat in aprilie, iar in primele 5 luni reducerea a fost de 6,7%, la 176.124 de autovehicule, fata de perioada similara din 2013. Dintre acestea, 149.489 unitati (85%) sunt produse de catre Dacia, 26.631 (15%) de catre Ford si 4 unitati de catre Roman Brasov. Volumele cele mai mari le-au inregistrat Dacia Duster (66.407 unitati), urmata de Dacia Logan (44.779 unitati), Ford B-MAX (26.631 unitati), Dacia Sandero (20.673 unitati) si Dacia Logan MCV (17.630 unitati).
Exporturile s-au redus in mai cu 5,6% comparativ cu aprilie, dar la cinci luni s-a inregistrat un avans cu 1,6%, la 161.255 unitati. Cel mai exportat model in luna mai a fost Dacia Duster (15.433 unitati), urmat de Ford B-MAX (4.380 unitati) Dacia Logan MCV (4.018 unitati). In ceea ce priveste analiza pe ansamblul primelor 5 luni, topul este condus de Dacia Duster cu 62.234 unitati, urmat de Logan cu 38.114 unitati si Ford B-MAX cu 26.614 unitati.

APIA noteaza ca Dacia este in continuare performera pietei europene, aceasta inregistrand pe ansamblul statelor membre ale UE cea mai mare crestere la 5 luni, respectiv 37% (+25% in luna mai). Pe ansamblul pietei, livrarile totale de autovehicule (autoturisme + vehicule comerciale) au crescut cu 17,9% in mai, la 9.502 unitati, si cu 30,2% in primele cinci luni, la 28.027 unitati. In continuare, vanzarile pe piata din Romania sunt sustinute de achizitiile realizate de catre persoanele juridice (75% din volumulul total inregistrat pe primele 5 luni din 2014), insa pentru luna mai raportul persoane fizice/persoane juridice este mai echilibrat (41% vs. 59%), influenta Programului "Rabla" fiind evidenta.

Inmatricularile de autoturisme rulate au scazut in ianuarie-mai cu circa 6% fata de primele 5 luni ale anului 2013. Cu toate acestea, volumul lor (81.000 unitati in 2014) ramane ridicat comparativ cu cel al autoturismelor noi (circa 3,3 ori mai mare), desi in scadere fata de situatia din 2013 (cand au fost 4,3 rulate la unul nou), arata APIA. "Cu datele inregistrate in luna mai 2014, consemnam un numar de 11 luni consecutive de crestere fata de lunile similare din anul precedent. (...) Desi datele sunt pozitive, in piata exista insa un optimism moderat, cresterea volumelor raportate fiind datorata si unor activitati de comert in special in spatiul UE. Pe de alta parte, este de asteptat ca efectul pozitiv al Programului «Rabla» sa scada in intensitate odata cu trecerea timpului, ceea ce poate duce si la scaderea volumelor, efectul de substitutie al programului fiind unul real pentru unele modele", explica APIA. Avand in vedere evolutia pietei pana in prezent si factorii care activeaza in piata pe termen scurt, APIA mentine estimarea facuta pentru anul 2014, respectiv o crestere de circa 4-5% pe ansamblul pietei auto.