SAIC Motor, cel mai mare producator auto din China, va infiinta un fond de investitii in companii startup in Silicon Valley, prin intermediul caruia sa obtina acces la tehnologie avansata, pentru a-si intari brandul pe piata chineza, unde marcile locale pierd teren in fata rivalilor straini.

Presedintele SAIC Motor, Chen Hong, a anuntat planul la o intalnire cu actionarii, la care a prezentat insa foarte putine detalii, potrivit Wall Street Journal. SAIC discuta cu investitori in startup-uri din Silicon Valley in privinta unei posibile colaborari, a spus el, fara sa dea nume, noteaza Mediafax.

In Silicon Valley isi au sediul multe dintre companiile mari din IT, precum Facebook si Google, iar concentrarea mare de specialisti din IT si investitori dispusi sa finanteze diverse proiecte, in schimbul unei particiupatii, reprezinta mediul propice pentru inovatie. Cota de piata a producatorilor chinezi de autovehicule a scazut in luna mai de la 39,4% anul trecut la 36,5% in acest an, a noua luna de declin, potrivit datelor publicate de o organizatie a industriei auto. Companiile straine care produc masini la preturi tot mai mici intra pe un segment al pietei chineze dominat de companiile locale, a declarat presedintele SAIC.

"Construirea unui brand este o munca dificila si de durata. Dupa vanzari, SAIC este o companie mare. Dar cand vine vorba de tehnologii cheie, nu suntem nici pe departe destul de puternici. In Silicon Valley se afla multe dintre companiile tinere din tehnologie. O prezenta acolo ne-ar intari capacitatea de inovare", a afirmat el. Pe langa prezenta in SUA, compania construieste un centru de cercetare la Shanghai care se va concentra pe tehnologii auto noi. Constructia va fi incheiata la mijlocul anului urmator.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri