Problemele tehnice care au condus la decizia de rechemare in service a automobilelor, majoritatea in Statele Unite, au provocat moartea a trei persoane si ranirea altor opt. In trimestrul al doilea, constructorul auto va inregistra costuri asociate reparatiilor in valoare de 1,2 miliarde de dolari, informeaza Mediafax.

General Motors continua campania record de rechemari cu inca 400.000 de masini

General Motors continua campania record de rechemari cu inca...

Dintre cele 8,4 milioane de vehicule incluse in aceasta campanie, 7,6 milioane sunt in Statele Unite. Decizia se refera la patru marci, Chevrolet, Cadillac, Buick si GMC, fabricate in perioada 1997-2014. Majoritatea vehiculelor rechemate, respectiv 7,61 milioane de unitati, sunt Chevrolet Malibu, fabricate intre anii 1997-2005, Chevrolet Impala si Monte Carlo din 2000-2005, Pontiac Grand Am, din 1999-2005 si Grand Prix din 2004 -2008.

Automobile rechemate din cauza riscurilor

General Motors a explicat, fara alte informatii, ca exista riscul, la aceste automobile, ca cheia de contact sa se roteasca in mod neintentionat. Pentru aceeasi problema, GM recheama si 616.179 de automobile Cadillac CTS fabricate in perioada 2003-2014 si Cadillac SRX din 2004-2006.

Constructorul auto american mai aduce in service 188.705 de vehicule Buick Rainier, Chevrolet TraiBlazer, GMC Envoy, Isuzu Ascender, Saab 9-7x, produse in intervalul 2005-2007, si Chevrolet TraiBlazer EXT si GMC Envoy XL din 2006.

Citeste si:

Aceste vehicule au un defect la portiera soferului, care poate dezactiva mecanismul de blocare a acesteia. GM a facut anuntul la cateva ore dupa ce avocatul Kenneth Feinberg, care s-a ocupat de fondurile destinate victimelor atentatelor din septembrie 2011, a anuntat termenii unui plan de compensare a victimelor accidentelor provocate de o defectiune anuntata cu intarziere de companie.

Defectiunea, legata de un senzor de la cheia de contact, a dus la rechemarea a 2,59 milioane de masini de dimensiuni mici. Campania a fost declansata cu o intarziere de circa 10 ani, timp in care cel putin 13 persoane si-au pierdut viata. Scandalul a provocat o criza in companie, soldata cu reorganizarea departamentului de inginerie, concedierea a 15 persoane, audieri dificile in Congres si reexaminarea vehiculelor fabricate in urma cu mai multi ani pentru depistarea problemelor de siguranta.