Compania germana BMW vrea sa construiasca o fabrica in Mexic, pentru care planuieste investitii de circa 1 miliard de dolari. Productia la noua fabrica va incepe in 2019, urmand sa livreze aproximativ 150.000 de masini pe an, a declarat o sursa apropiata situatiei pentru Bloomberg.

Uzina, a doua a BMW in America de Nord, va fi construita in San Luis Potosi, la 400 de kilometri nord-vest de Mexico City, si va angaja 1.500 de oameni.

Compania va anunta detalii despre aceasta decizie joi, a declarat un purtator de cuvant, refuzand sa comenteze asupra planurilor privind investitia, potrivit Mediafax.

Principalii rivali ai BMW pe piata masinilor de lux, Mercedes-Benz si Audi, au anuntat deja planuri sa construiasca fabrici in Mexic, unde costurile de productie sunt cu circa 20% mai mici decat in SUA.

"BMW nu-si permite sa concureze cu Mercedes si Audi avand un dezavantaj al costurilor cu forta de munca. Companiile germane isi asuma, insa, riscuri semnificative intr-o tara care are putina istorie in productia de masini de lux", a declarat Erik Gordon, profesor la Ross School of Business a Universitatii din Michigan.

BMW, Audi si Mercedes se extind pentru a acoperi cererea record pentru masini scumpe la nivel global. Vanzarile sub brand BMW in Statele Unite au crescut in prima jumatate a acestui an cu 12%, la 157.382 unitati. Livrarile Mercedes au avansat 6,8%, la 151.624 masini, iar cele ale Audi cu 14%, la 74.277 masini.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri