Acest defect a devenit evident atunci cand in august 2004 cinci persoane au fost ranite intr-un accident survenit la Kumamoto, in sudul Japoniei. Doua luni mai tarziu Toyota anunta retragerea a 330 de mii de unitati Hilux Surf, declarand ca acest defect a fost observat la 11 autovehicule. in realitate, ancheta juridica a relevat existenta a 82 de cazuri care prezentau acest defect. si mai grav a fost faptul ca ancheta a descoperit ca trei angajati ai firmei stiau de aceste defecte de aproximativ opt ani si nu au mentionat nimic pentru avertiza consumatorii.
Japonezii recunosc
Toyota a recunoscut prima acuzatie, dar nu si pe cea din urma. Directorul general al Toyota a acceptat sa conlucreze cu justitia, sa mareasca numarul de controale interne si a promis ca incidentul nu se va repeta. Media japoneza s-a manifestat pentru o serie de sanctiuni administrative impotriva celei mai mari firme nipone. Vice-presedintele Transporturilor nipone, Musafumi Yasutomi, s-a declarat de acord cu aplicarea unei serii de masuri preventive impotriva Toyota, menite a remedia unele probleme de productie. intr-o tara unde consumatorii sunt foarte exigenti in privinta calitatii si sigurantei produselor, Toyota are motive de ingrijorare.
In 2004, un scandal legal de defecte tehnice ascunse a afectat mult credibilitatea celui de-al patrulea constructor nipon de automobile, Mitsubishi Motors. Problema a aparut intr-un moment in care principalul concurent pentru piata mondiala al Toyota Motors, General Motors se pregatea de o colaborare cu principalul concurent al Toyota pe piata interna, Nissan, avand in vedere realizarea unei triple aliante impreuna cu Renault care avea ca finalitate piata foarte disputata nord -americana si deasemeni sefia in cursa pentru principalul producator mondial de automobile.
Analistii au diminuat importanta acestor acuze, declarand ca marea majoritate a consumatorilor nu vor schimba marca favorita. Directorul General al Toyota a declarat joi ca numarul de rechemari ale vehiculelor a crescut. Conform grupului 1, 19 milioane masini au fost trimise la reparatii in septembrie 2005, iar o luna mai tarziu 1,27 milioane. Directorul General al Toyota a prezentat drept explicatie pentru aceasta situatie complexitatea crescuta a tehnologiei folosite, timpii de utilizare crescuti care afecteaza direct calitatea si standardizarea pieselor pentru autovehicule.
Citeste si:
Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »
Te-ar putea interesa și: