Principalul producator nipon de automobile, Toyota Motors, se afla in mijlocul unui scandal de ascundere timp de opt ani a unui defect de productie care afecta siguranta consumatorului, relateaza AFP citat de NewsIn
Aflata pe calea de a deveni lider mondial al productiei de automobile, firma japoneza Toyota Motors a primit o lovitura serioasa odata cu izbucnirea unui scandal in care este acuzata ca ar fi ascuns defecte de fabricatie. Directorul general al Toyota, Katsuaki Watanabe, si-a prezentat, joi, scuzele in fata presei. Liderul nipon al pietei automobilelor este suspectat ca timp de opt ani ar fi tainuit o problema care afecta sistemul de directie ale modelului 4x4 Hilux Surf.

Acest defect a devenit evident atunci cand in august 2004 cinci persoane au fost ranite intr-un accident survenit la Kumamoto, in sudul Japoniei. Doua luni mai tarziu Toyota anunta retragerea a 330 de mii de unitati Hilux Surf, declarand ca acest defect a fost observat la 11 autovehicule. in realitate, ancheta juridica a relevat existenta a 82 de cazuri care prezentau acest defect. si mai grav a fost faptul ca ancheta a descoperit ca trei angajati ai firmei stiau de aceste defecte de aproximativ opt ani si nu au mentionat nimic pentru avertiza consumatorii.

Japonezii recunosc

Toyota a recunoscut prima acuzatie, dar nu si pe cea din urma. Directorul general al Toyota a acceptat sa conlucreze cu justitia, sa mareasca numarul de controale interne si a promis ca incidentul nu se va repeta. Media japoneza s-a manifestat pentru o serie de sanctiuni administrative impotriva celei mai mari firme nipone. Vice-presedintele Transporturilor nipone, Musafumi Yasutomi, s-a declarat de acord cu aplicarea unei serii de masuri preventive impotriva Toyota, menite a remedia unele probleme de productie. intr-o tara unde consumatorii sunt foarte exigenti in privinta calitatii si sigurantei produselor, Toyota are motive de ingrijorare.

In 2004, un scandal legal de defecte tehnice ascunse a afectat mult credibilitatea celui de-al patrulea constructor nipon de automobile, Mitsubishi Motors. Problema a aparut intr-un moment in care principalul concurent pentru piata mondiala al Toyota Motors, General Motors se pregatea de o colaborare cu principalul concurent al Toyota pe piata interna, Nissan, avand in vedere realizarea unei triple aliante impreuna cu Renault care avea ca finalitate piata foarte disputata nord -americana si deasemeni sefia in cursa pentru principalul producator mondial de automobile.

Analistii au diminuat importanta acestor acuze, declarand ca marea majoritate a consumatorilor nu vor schimba marca favorita. Directorul General al Toyota a declarat joi ca numarul de rechemari ale vehiculelor a crescut. Conform grupului 1, 19 milioane masini au fost trimise la reparatii in septembrie 2005, iar o luna mai tarziu 1,27 milioane. Directorul General al Toyota a prezentat drept explicatie pentru aceasta situatie complexitatea crescuta a tehnologiei folosite, timpii de utilizare crescuti care afecteaza direct calitatea si standardizarea pieselor pentru autovehicule.
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Auto »



Setari Cookie-uri